Végre elkezdődött a Forma–1 idei szezonja!

Fotó: Paul Gilham/Getty Images / István Hajdu

-

HÁTTÉR

A Mercedes két pilótája egymással csatázva szolgáltatta a showt a Bahreini Nagydíjon – lehet, hogy csak ez lesz igazán izgalmas az egész szezonban, viszont ha végig így csinálják, akkor jó lesz ez az év.


A holtszezonban szinte mindenki arra várt, vajon milyen lesz a Ferrarinál a két világbajnok, Fernando Alonso és Kimi Raikkönen párharca, viszont arra senki nem gondolt, hogy ez a harc a 9-10. helyekért folyik majd, ha folyik egyáltalán, és messze nem lesz látványos, sőt inkább szenvedéssé fajul. Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke nem is bírta végignézni, 12 körrel a vége előtt úgy húzott el a sivatagból, hogy csak úgy porzott, így nem láthatta, hogy az élen  Lewis Hamilton és Nico Rosberg a safety car behívása után is pontosan azt csinálta Szahírban, amit a szezon előtt a két ferraristól vártunk. A Mercedes istálló vezetésének eszébe sem jutott volna a tavalyi, malajziai futamon kiosztotthoz hasonló csapatutasítással egymás mögött tartani az amúgy első és második helyen haladó Hamiltont és Rosberget, inkább hagyták őket, hadd gyepálják egymást, és csak imádkoztak, hogy nehogy véletlenül összeakadjon a két, gyerekkora óta egymás ellen versenyző haversrác. Volt benne pár necces szitu, de végig tiszta és férfias maradt a meccs – nem véletlen, hogy a második helyre szorult Rosberg arcán is széles volt a mosoly, miután kiszállt autójából, és játékosan kiosztott pár ütést testre a megszeppent csapattársnak, mielőtt átvehette a második helyért járó díjat. A német pilóta szerint legalább kilencszer tudott valamelyik fordulóban – jellemzően az első kanyarkombinációban – csapattársa elé kerülni, de Hamilton valahogy mindig újra előbukkant autója holtteréből, és visszavette az első helyet.


(A videó alatt nincs hangsáv, nem a motorok csöndesek ennyire.) Amikor egyébként már kezdett eldőlni a küzdelem – mivel Hamilton győztes pozícióba hozta magát, és kényelmes különbséggel vezetett Rosberg előtt –, a mindig életveszélyes Pastor Maldonado gondoskodott arról, hogy történjen valami érdekes, illetve, hogy újra összerendeződjön a mezőny, és úgy döntött, megmutatja Esteban Gutiérreznek, hogy milyen a futam denevértávlatból. Szegény Gutiérrez utána percekig nem tudta, hol van, mit keres ott, és miért érzi úgy, mintha átrohant volna rajta egy tevecsorda, de a bukókeretnek hála nem esett komolyabb baja, és egyben szállhatott ki a roncsból, miután minden szerve újra a helyére került. A két mergás mellett a negyedik helyről rajtoló, de ipari mennyiségű előzést bemutatva a harmadik helyen célba érő – elsősorban a kerékcserék sorrendje miatt tényleg rengeteg manőver választotta el egymástól a harmadik és a negyedik pozíciót – Sergio Pérez gondoskodott még a szórakoztatásunkról (Hülkenberg az ötödik lett, a Force India a második a konstruktőröknél), illetve a Malajziában gondatlanul felszerelt kerék miatt tízhelyes büntetéssel sújtott Daniel Ricciardo, aki a 13. helyről vágott neki, és negyedikként ért célba. Úgy tűnik, hogy az ausztrál Red Bullja továbbra is sokkal jobban működik, mint a címvédő Sebastian Vettel gépe – a német a hatodik helyen ért csak célba, ezúttal a DRS-sel küzdött a rádióforgalom alapján, de minden futamon volt valami gond a kocsijával. 1990-ben Alain Prost úgy orvosolt egy hasonló problémát, hogy fogta, és kicseréltette Ferrariját Nigel Mansellével, amiről az angol úgy értesült, hogy amikor kigurult a depóból, egészen máshogy viselkedett alatta a verda, mint addig... Hol az autóm, kisgyerek? Hol az autóm, kisgyerek? Nem csoda, hogy két évvel később Mansell inkább visszavonult, semmint újra egy csapatban kelljen versenyeznie a franciával. Persze, lehet, hogy Vettel nem vetemedne ilyesmire, de azért ő is tud olyan hideg és számító lenni, és benne is megvan az a drive, ami négyszeres világbajnokká teszi az embert. Közben a csapatok egyébként megállapodtak abban, hogy megpróbálják kicsit hangosabbá tenni a motorokat, de két hét múlva Kínában még nem lesz szó ilyesmiről, és az akciót akkor is a Mercedesektől várhatjuk, ugyanis Nico Rosberg ott már akkor futamot tudott nyerni 2012-ben, amikor a német istálló még sehol nem volt mostani önmagához képest.