Vége a sörháborúnak – megállapodott a Heineken és a Csíki Sör

Fotó: MTI / Haáz Sándor

-

A törvénytervezetet nem vonják vissza, de elképzelhető, hogy jó ideig nem szavaz róla a parlament.


A Heineken romániai leányvállalata és a Csíki Sört gyártó Lixid Project közös közleményben jelentették be, hogy „a folyamatban levő konstruktív megbeszéléseik” során mindketten kifejezték szándékukat vitájuk rendezésére – írja a 444. A Heineken hozzájárul a Csíki Sör márkanév használatához, és mindkét fél visszavonja egymással szembeni kereseteit. A közlemény szerint


mindkét oldal engedményeket tett”,

de azt nem közölték, hogy milyeneket, illetve miben állapodtak meg. A Lixid Project megköszönte Magyarország kormányának és külön Hódmezővásárhely városának a támogatást.

A lapnak a fentieket a Heineken Magyarország is megerősítette, de több részletről ők sem tudtak beszámolni.


Nem vonják vissza

A lex-Heinekent a mai megállapodás után sem vonják vissza – írja az atv.hu. Lázár János a lapnak azt mondta: a törvénytervezet szövegét már megküldték Brüsszelnek notifikációs eljárásra, ezért nem vonják vissza.

A lapnak egy másik kormányzati forrás azt mondta, hogy


Lázár János és Semjén Zsolt fényes győzelmet aratott”,

a Heineken kapitulált – épp ezért a kormányzat részéről már nem szeretnék „túlfeszíteni az ügyet”, méltányolják ugyanis, hogy a multi meghátrált az Igazi Csíki Sörrel szemben.


Brüsszel térfelén pattog a labda”

– mondta a meg nem nevezett informátor, aki szerint sok-sok hónap eltelhet, mire Brüsszel véleményezi az európai szabályozások alapján a Lázár–Semjén-javaslatot, aztán a magyar kormány reagál, Brüsszel viszontreagál, és az egyeztetési eljárás


akár a következő parlamenti ciklusra is elhúzódhat”.

Azaz nem is biztos, hogy a 2018-as választások előtt a magyar parlament szavazna a törvénytervezetről.

Egy kormánytag szerint ha meg is szavaznák a törvényt, a Heinekennel kivételezni fognak, és a cég majd használhatja a vörös csillagot. Csak azokra a cégekre vonatkoznak majd a szigorú szankciók, melyek politikai propaganda céljával, a közönséget politikailag izgatva használják a jelképet.