Figyelem! Felnőtteknek szóló tartalom.

Elmúltam 18 éves, Belépek. Még nem vagyok 18 éves.

Vándorszakács 21.: Illegális határátlépés Magyarországra

Fotó: VS.hu

Drogok, alkohol, vándorlás nőről nőre és kontinensről kontinensre. Életreceptek csak olvasásra, ételreceptek kipróbálásra a vándorszakácstól. 21. rész: hogyan lehet útlevél nélkül utazni?

Sarah pár múlva érkezik, és már jobban hiányzott, mint bármilyen kokain. Minél több csíkot húztam, annál jobban hiányzott. Nem is értettem magam, hogyan lehettem ennyire szerelmes. Egyszer meló közben már éreztem, hogy ez a szerelem sok. Normál esetben ilyen munkát az életben nem vállaltam volna, de akkor ilyen barom módon próbáltam pénzt gyűjteni a magyarországi túránkra. Kőzetgyapot szigetelést kellett felszegeznem a padlószint alá. Három napig feküdtem a föld alatt, egy hetven centis résben az egér és patkányszarban. A kőzetgyapot fos potyogott a pofámba és a testemre. Utána napokig vakaróztam, mint a rühesek. Ez a szerelem! Minden egyes szeg kilométereket jelentett Magyarországra. Csak ez volt előttem, és adhatott csak annyi erőt, hogy csináljam, és be is fejezzem. Életemben ilyen tróger munkát nem csináltam.

Vándorszakács21

De nem, egyszer volt egy sokkal megalázóbb, A Fuji reklámembere voltam Leiden főutcáján. Brekinek öltöztettek a Muppet-showból, egy zöld plüss kezeslábasba, és filmeket kellett osztogatnom a járókelőknek. Ez még hagyján, de egy félóra múlva kijött a főnök, és közölte, hogy guggolva csináljam, mert úgy nézek ki igazán csak Brekinek. Nagyon kellett a pénz, de délben feladtam. A kétórás munkadíjam csak komoly fenyegetések után kaptam meg, a füles segített, és a beígért rugdosás is.

Lekéstem a vonatot, amivel Sarah elé akartam menni a reptérre, pedig szombaton hívott Nápolyból, hogy boldog, és gyerekünk lesz. Azonnal beparáztam a lehetőségtől. Milyen lesz leélni az életem egy nővel? Ez a kérdés most fordult meg először a fejemben. Voltam már szerelmes máskor is az életemben, de ez még sosem vetődött fel. Szerintem képtelenség. Semmi nem tarthat örökké. De nagyon meg akartam próbálni, és a végrehajtásban lehet, hogy a rákom fog megsegíteni. Úgy, hogy gyorsan kinyír. A gyereket, Káoszt, azért szerettem volna még látni, ha kislány lenne, megzavarodnék érte. Volt idő, amikor azt gondoltam, addig kefélem körbe a világot, amíg egy kislányom nem lesz.

A gondok jócskán szaporodtak. Két csavargó gyereket vár. Majd együtt kalandozik a család. Ez azért jóval megnehezíti majd az utazásokat. És innentől nem maradhatok munka nélkül. Magamat is alig tudtam eltartani, hogyan fogom ezt megoldani? A központi pályaudvar előtt vártam rá. Boldognak látszott, hogy újra látott. Kicsit megijedt, amikor megmutattam neki a rengeteg pénzt, azt hitte, bankot raboltam, vagy betörtem valahova. Elmeséltem, hogy a foglalásunk is megvan Budapestre. Dőltek belőlem a hazugságok, hogyan szereztem a pénzt. Azt persze nem hitte el, hogy Mr. Guy fizette ki a bérleti díjat.

A múzeum előtti sarkon, ahol nekünk a lámpa zöldet mutatott, bevágott elénk egy szlovák turistabusz. Sarahnak már esélye sem maradt arra, hogy megálljon, a fékezésre is alig. Valamelyest tudta tompítani az ütközést, amikor oldalról belerohant. Baromi nagyot esett, az arcával landolt a busz oldalán, onnan hanyatt az aszfaltra. Legnagyobb meglepetésemre felállt, mire melléértem, üvöltve szidta a buszsofőrt. Örültem, hogy egyáltalán élve megúszta, nem hittem el, hogy nem tört el egy csontja sem. Kezdtem félni, hogy nekimegy a buszsofőrnek, aki ijedten bámult ránk. Képes lett volna kikaparni a szemeit, és a tömeg is kezdett gyűlni körülöttünk, mindenki ordibált, nem lettem volna szívesen a sofőr helyében. Csillapítani próbáltam, magamhoz ölelve, így tartottam vissza a verekedéstől.

Vándorszakács21

Félórán belül lezajlott minden. Mondtam, ugorjunk be a hentes előtt egy nyugtató sörre, de csak egyre, hogy lenyugodjunk. Kirendeltem a italokat, ő bement a mosdóba. Vártam rá sokáig, tíz perc után rányitottam, mert valami rossz érzés támadt bennem. Sírva találtam rá a kézmosó előtt guggolva. “Hívj egy taxit, és vigyél kórházba!” - kérte könnyezve. Nem értettem mi a baja. A válasza teljesen letaglózott, és már én akartam kirohanni a buszos után, hogy megöljem. Ott a mosdóban kezdődött a vetélése, mire a kórházba értünk, már vérben úszott. Káosz elment.

Határátkelés

Az ígéreteimen törtem a fejem, hogyan is utazunk majd, hisz nincs egy eredeti papírom. Lemondtam a repülőjegy foglalásokat, mert egy fikarcnyi esélye sem volt, hogy az amerikai útlevelemmel sikerüljön, amiben nem az én nevem szerepelt, még a fénykép sem hasonlított rám. Nem volt az a reptér a világon, ahol ezzel én repülőre szállhattam volna. Két éve éltem már teljesen illegálisan a földön. Halvány fingom nem volt, hogyan regisztráltatom magam újra ezen a bolygón. Amerikából, Kanadából, Svájcból, Líbiából és Izraelből már ki voltam tiltva. Hollandiában is jócskán túlléptem az itt-tartózkodást, illegális kocsmám volt, amivel fenyegettek már a rendőrök, mint Mark Randall Barberat, aki nem is voltam, csak az útlevele volt nálam. Ha elkapnak, nincs is hová kiutasítsanak. Találnom kellett valami más lehetőséget, de mindenképpen menni kellett, mert Sarah erre készült már hónapok óta.

Vándorszakács21

Egy erdélyi kutyakölyök-csempészre esett a választásom. Olcsóbb is volt, mint a repülő, csak száz eurót kért a fuvarért kettőnkre. Hogy hogyan jövök vissza, nem érdekelt, csak megoldom valahogy. Határok Európában már nem voltak, és Hegyeshalomnál sem volt az a nagy szigor, mint régen. A legkönnyebbnek az látszott, ha otthon újra hivatalosítom magam. Az indulás előtti napokban még próbálkoztam a fénykép kicserélésével, de hamar feladtam, nagyon meg volt csinálva az az amerikai útlevél, és ha tönkre baszom a képet, akkor minden esély ugrott volna. Sarahnak bevallottam a gondjaimat, aki ettől az utazást még izgalmasabbnak tartotta. Egész úton fostam a félelemtől, hogy megbukom. Sarah flúgos volt, semmitől sem félt, én viszont, ha megláttam egy egyenruhást, majd összefostam magam. Ez segített a magyar határon. Begurultunk oda, és éreztem, elájulok pánikomban, és az igazi fosás is rám jött. Kiszálltam a kocsiból, odarohantam egy vámoshoz, és angolul kérdeztem tőle, hogy hol a budi. Ő rámutatott az épület baloldalára, én meg rohantam. Mikor kijöttem, a többiek már végeztek az útlevél és vámvizsgálattal, és már csak rám vártak a mosdó előtt. Így sikerült visszaszöknöm az országba, és Sarah ettől megoldásomtól zseninek tartott. Azt mondta, hogy olyan hihetően játszottam el a fosást, hogy még ő is elhitte, szerinte színésznek kellene lennem. Nem kötöttem az orrára, hogy ez nem így történt, ahogy azt sem, hogy a gatyámba is ment is ment egy kevés, mire elértem a vécét, és azért tartott olyan sokáig, mert az alsógatyám el kellett dobnom.

Természetesen semmi sem lett abból, amit a budapesti kirándulásra beterveztem. Futótűzként terjedt a hír, hogy megérkeztem, de la egtöbben nem rám voltak kíváncsiak, hanem a csodára, aki velem jött. Mindenki látni akarta. Estére teljesen belefáradt a haverjaimba, kérte, menjünk haza, de én erről hallani sem akartam. Hívtam neki egy taxit, és elküldtem. Hajnalban tántorogtam az ágyunkhoz, ahová nem engedett befeküdni. Mellette aludtam a földön, a szőnyegen, ami ebben az állapotomban egyáltalán nem zavart. Reggel érdeklődtem tőle, hogyan kerültem oda. Könyörögve kért, hogy a következő napokat ne kocsmákban töltsük, persze mindent megígértem, amiből megint semmi nem lett. Harmadik napon mennünk is kellett, mert nem bírta tovább a pesti kocsmákat és a részegségemet. Józan egy percre sem voltam ezekben a napokban. Leutaztunk Veszprémbe, ott is ugyanez történt, úgyhogy feladta. Reggel kért, hogy mielőtt megint használhatatlanná innám magam, mutassam meg neki azt a helyet, ahol még aznap egy jegyet tud venni vissza Amszterdamba, mert egy percig nem bírja velem itt tovább. Esélyem sem volt vele menni, még bele sem kezdtem az irataim rendezésébe. Lepattant.