Van, amit a Google-nek sem szabad

Fotó: Fotó: Europress/AFP/Giuseppe Cacace

-

Nem védethetik le a „Glass” szót, mert túl általános és megtévesztő, mivel nemcsak a szemüvegre, de pohárra is utal angolul.


A nagy cégek időről időre elvesztik a valóságérzetüket. A 2000-es években a Microsoft pereskedett az amerikai szabadalmi hivatallal, mert az nem volt hajlandó elismerni, hogy a smiley-t  [:)] a szoftveróriás találta volna ki. Így járt most a Google is, amikor a „Glass” elnevezést próbálta meg teljesen levédetni. Az amerikai Szabadalmi és Védjegybejegyzési Iroda visszadobta a cég kérelmét, mondván a Glass nemcsak az okosszemüvegekre vagy egyáltalán a szemüvegekre utal, mivel angolul poharat is jelent a szó. A hatóság azt is közölte, hogy a kifejezés túl általános, bevett szó a hétköznapokban, ami összezavarhatja a fogyasztókat. Az általános elenevezések bejegyeztetését az Egyesült Államok szövetségi törvényei eleve tiltják. Csak mellékesen említik meg azt is, hogy a szemüveg maga csak egy forma, a technológia teszi egyedivé az eszközt. A Google azonban nem nyugszik bele abba, hogy más cégek okosszemüvegei is használhatják a kifejezést. A keresőóriás ügyvédei egy 1928 oldalas levelet küldtek, amelyben cáfolni próbálják a hivatal állításait. Ebben főként cikkek vannak, amelyek a Google Glassról szólnak. Ezekkel azt akarják bizonyítani, hogy a vásárlók számára egyértelmű, hogy milyen terméket fognak vásárolni, nem fognak pohárra asszociálni adott esetben.