Újra napirendre tűzik a reklámadót

-

Tavaly a kormány lemondott a hazai médiapiac megadóztatásáról, hétfőn azonban a Fidesz-KDNP újra napirendre tűzi a reklámadót -tudta meg az atv.hu. A reklámadóval a kereskedelmi tévéket, a napi- és hetilapokat, a az internetes portálokat, a szabadtéri reklámhordozókat és a járműreklámokat sújtanák.


A tervezet szerint az adóalap félmilliárd forintot meg nem haladó része után nem kell a cégeknek reklámadót fizetniük. 5 milliárd forintig 1 százalékot, az adóalap 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10 százalékot, 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forint alatt maradó rész után 20 százalékot, 15 és 20 milliárd között 30 százalékot, míg 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a médiavállalatoknak – értesült az atv.hu. A reklámadó elsősorban a hazai kereskedelmi televíziókat érintené, de a tervezet külön kitér azokra a szolgáltatókra is, amelyek Magyarországon nem telepedtek meg, viszont napi műsoridejük legalább felében magyar nyelvű médiatartalmat tesznek elérhetővé a hazai piacon. Reklámadóval sújtanák a nyomtatott napi- és hetilapokat, valamint az internetes portálokat, szabadtéri reklámhordozókat és járműreklámokat is. A kormány az igazságosabb  közteherviselés jegyében akarja kivetni az új terhet a „jelentős nyereséget termelő” médiaszektorra.