Új terméket dob piacra a Facebook

Fotó: AFP / THOMAS COEX / AFP / THOMAS COEX

-

A nyilvános posztok között tallózik majd a közösségi oldal, hogy a Twittertől és a Reddittől magához csábítsa az újságírókat. A hírszolgáltatást persze nem csak zsurnaliszták böngészhetik.


Érzékenyen érintette a Facebookot, hogy ha valami nagy durranás történik a világban, akkor az emberek, köztük az újságírók inkább a Twitterre és a Redditre kattannak rá, és onnan kürtölik tovább azokat a tartalmakat, amelyekre a felhasználók hívják fel a figyelmet az általuk elhelyezett linkekkel. Ezért Zuckerbergék is megpróbálnak a hírjunkie-k kedvében járni. A Facebook ezért összefogott egy ír céggel, a Stroyfullal, amely közösségi médiás kontenteket szemléz, valamint ellenőrzi azok valódiságát. Most ezekből fognak eredeti fotókat, videókat, friss posztokat összegyűjteni, szalagcímekkel látják el azokat, és már fogyasztható is a hírekre éhes publikum számára. Az oldalon híreket, időjárás-jelentéseket és szórakoztató bejegyzéseket fognak továbbítani. Az FB Newswire 24 órában frissíti majd a tartalmat. A Facebook igazgatója, Andy Mitchell úgy nyilatkozott a Wall Street Journalnak: céljuk az, hogy még gazdagabb, még vonzóbb információkkal lássák el az újságírókat a Facebook nyilvános posztjaiból. (A Wall Street Jornalnak egyébként ugyanaz a tulajdonosa, a News Corp, mint a Storyfulnak.) Ha egy felhasználó törli a posztját a saját oldalán, akkor a Storyful is visszavonja az információt.