Több mint hatvan médium csatlakozott a reklámadó elleni tiltakozáshoz

Fotó: AFP / GEOFF CADDICK - illusztráció / AFP / GEOFF CADDICK - illusztráció

-

A június 5-re meghirdetett reklámadó bevezetése elleni tiltakozáshoz több mint 60 médium csatlakozott a Magyar Reklámszövetség közleménye szerint. A TV-csatornák és az online felületek elsötétítéssel, a rádiók a tiltakozás beolvasásával, a nyomtatott sajtó fehér lappal tiltakozik majd.


A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kedden arra kérte a médiavállalkozásokat és a szakmai szervezeteket, hogy csatlakozzanak a tervezett reklámadó bevezetése elleni június 5-i tiltakozáshoz. Az MRSZ szerint eddig példa nélküli szakmai összefogás alakult ki a reklámozás megadóztatásával szemben. Többek között az RTL Klub, a TV2 és a HírTV, a Class FM, a Lánchíd rádió, a Juventus Rádió és a Music FM is, a Blikk, a HVG, a Magyar Nemzet és a Népszabadság, online portálok esetében pedig az index.hu, az mno.hu, a 444.hu, az origo.hu, a nol.hu, sőt még a házipatika.hu, és a június végén megszűnő iwiw.hu is csatlakozott a tiltakozáshoz. Csakúgy, mint három kommunikációs szakmai lap online felülete, a kreativ.hu, a mediapiac.com és az mmonline.hu. A televíziós csatornák elsötétítéssel, a rádiók a tiltakozás szövegének beolvasásával, a nyomtatott sajtó fehér lappal, az online felületek szintén elsötétítéssel fejezik ki a reklámadó bevezetése elleni tiltakozásukat.


Ahogy tegnap megírtuk, Lázár János azt nyilatkozta, hogy a reklámadóból származó bevételt teljes egészében gyermekekre, konkrétan iskolafejlesztésre, oktatási intézmények korszerűsítésére, bővítésére fordítaná a kormány.