Több a panasz, kevesebb a csalás az interneten

Fotó: Europress/AFP/Damien Meyer / István Hajdu

Egyre kevesebb problémát találni az internetes üzleteknél tartott fogyasztóvédelmi vizsgálatok során. A panaszok száma csak azért nő, mert az emberek tudatosabban vásárolnak.


Tavaly 1031 ellenőrzést hajtott végre a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a webboltokban. Ez hatvan százalékkal több, mint 2012-ben. Az elmarasztalások aránya viszont csökkent, írta meg a Világgazdaság. A múlt évben az esetek egynegyedében talált kifogást az NFH, míg az előző évben még 30 százalékában. Az NFH közlése szerint 20 esetben róttak ki bírságot, összesen 1,285 millió forint értékben. A hatóság szerint a fogyasztók egyre tudatosabban vásárolnak a neten, egyre jobban ismerik az elektronikus kereskedelemben őket megillető jogokat, éppen ezért a webes kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások igyekeznek a hiányosságokat mielőbb orvosolni. Kis Ervin Egon, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) elnöke a lapnak azt mondta, a panaszok száma azért nő, mert számottevő mértékben nőtt az e-kereskedelem volumene is, egyre többen és többet vásárolnak az interneten. A szakember hozzátette, hogy a mostani adatok azt mutatják, jelentősen javult a helyzet az interneten, néhány évvel ezelőtt ugyanis még nyolcvan százalék felett volt a jogosnak ítélt fogyasztóvédelmi kifogások aránya.