Tarlós vizsgálatot rendelt a BKK-nál kialakult káosz miatt

Fotó: Polyák Attila

-

A cég felszólította a T-Systems Magyarország vezérigazgatóját, hogy adja át a szükséges információkat.


Vizsgálatot rendelt el Tarlós István főpolgármester a BKK online értékesítési rendszerének bevezetésekor kialakult helyzet tisztázására. A BKK mindenben támogatja a vizsgálatot és a megnyugtató megoldás kidolgozását – közölte a cég vezérigazgatója. Felszólította a T-Systems Magyarország vezérigazgatóját, mint az online értékesítési rendszert kifejlesztő és üzemeltető szerződéses partner felelős vezetőjét a szükséges információk átadására és a jelentés elkészítésére – írta közleményében Dabóczy Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója.

A BKK-nál már a hétvégén elkezdték az adatok és dokumentumok összegyűjtését, hogy mielőbb feltárhatók és megismerhetők legyenek a szolgáltatás megkezdésének körülményei, az indulás óta a rendszert ért informatikai támadások, illetve a rendszer biztonságos működése érdekében tett intézkedések és azok eredményessége.

A vezérigazgató elnézést kért a problémák miatt, amik az utasoknak kényelmetlenséget, nehézséget okoztak. Szerint a jövő héten kivizsgálják, hogyan tudják kompenzálni azokat, akiket kellemetlenség és hátrány ért.

A BKK július 13-án indította el online jegyértékesítési rendszerét. Az informatikai rendszer könnyen feltörhető volt, így például a valós árnál sokkal olcsóbban is lehetett jegyet, bérletet venni. A BKK másnap kiadott közleménye szerint a rendszer "sikeres bevezetését és rendeltetésszerű használatát folyamatos informatikai támadással próbálják befolyásolni".

Csütörtök éjjel előállítottak és gyanúsítottként kihallgatták a rendőrök azt a fiatalt, aki észrevett egy rést az online értékesítési rendszerben, tesztelte, majd jelezte is a BKK-nak a hibát. Emiatt több ellenzéki párt tiltakozott. A rendszert fejlesztő T-Systems Magyarország szerint kötelességük volt rendőrségi feljelentést tenni. "A BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jószándékkal járt el" – írták közleményükben.

A BKK szombati közleménye szerint az "informatikai rendszert ért sorozatos támadások miatti leterheltség következtében a délelőtt folyamán nem voltak elérhetők az online értékesítési rendszer által nyújtott szolgáltatások".