Tarlós: kötbérből lehetnek akadálymentes megállók és légkondis metrók

Fotó: Polyák Attila

-

A BKV a felújítást végző céggel szemben 2,5 milliárd forintos kötbérigényt nyújtott be. Ezt a szerelvények légkondicionálására fordíthatják.


Több, mint 2,5 milliárd forintos kötbérigényt nyújtott be a Metrovagonmasnak a BKV, és a főváros támogatásával ragaszkodik ahhoz, hogy ezt kifizessék.


Ha a 3-as metró felújítása nem viszi el, akkor akár a szerelvények légkondicionálására, és a megállók akadálymentesítésére is fordítható a pénz

- mondta Tarlós István.
Az Újpest-Központ és a Lehel tér közti szakasz buszos pótlása november elején kezdődik, és egy évig tart. A szükséges út- és forgalomtechnikai munkák és a pótlóbuszok útvonalának tervezése már kész.
Szeptember elején már 13 felújított szerelvény van Magyarországon, ebből 11-nek van engedélye arra, hogy utasokat szállítson. A 12. szerelvény teljesítette már a tartampróbát, hatósági vizsgálat alatt van, szeptember közepén pedig forgalomba is áll. A 13. szerelvény tartampróbái még folyamatban vannak.


Szeptember 20-áig a 15. szerelvény is megérkezik Magyarországra.

- mondta a főpolgármester.