Semmi sem szent, a Holdra is reklám kerül

Fotó: AFP / Nasa / AFP / Nasa

-

Az üdítőgyártó cég azt reméli, akciója hatására több lesz a világban a fiatal asztronauta.


Az Otsuka nevű japán üdítőitalokat gyártó vállalat egy egykilós titándobozt küldene fel a holdra. Ebben italpor lesz, de a beszámolók szerint csomagolnak mellé gyermekálmokat is (bármit is jelentsen ez). Ezzel az Otsuka Pocari Sweat italpora átlépett egy határt – írja a Verge. Innentől oké lesz, hogy valaki különböző égitestekre lövöldözi fel a reklámját. A dobozt az első magánjellegű holdexpedíción viszik majd fel a magasba, várhatóan 2015. októberében. A cég vezetősége abban reménykedik, hogy az akció arra ösztönzi majd a világ fiataljait, hogy űrhajósokká váljanak,  űrjárgányba pattanjanak, és 380 ezer kilométert utazzanak, hogy elfogyaszthassák a holdon elhelyezett port. A dobozt a Falcon 9 űrhajó szállítja fel a földhöz legközelebb eső égitestre. A Falcon 9 már háromszor járt a nemzetközi űrállomáson, de most először látogatna el a holdra.