Schumi helyett másik finn pótolja Räikkönent

Fotó: Fotó: Europress/Getty Images/Robert Cianflone / Béla Fotós

A Formula–1 mezőnye már Texasban van, és utolérte őket Heikki Kovalainen is, aki Caterham-tesztpilótából Lotus-versenyzővé lépett elő Räikkönen hiányzása miatt. A McLarennek egy év elég volt Sergio Pérezből, a tehetséges Kevin Magnussen lesz jövőre az utódja. Felipe Massa a Williamsnél kötött ki, de Hülkenbergnek még mindig nincs jó autója jövőre – két versenyre ugyanis nem akart aláírni a Lotushoz.


Heikki Kovalainennek még be kellett ugrania a Lotus bázisára Enstone-ban egy üléspróbára, és csak azután csatlakozott a csapathoz Austinban. A csapathoz, amelyben egyébként bemutatkozott 2007-ben az F1-ben, csak akkor az autó még kék-sárga volt, és Renault-nak hívták. A 32 éves Heikki 2012 végén erős teljesítménye ellenére került ki az aktív versenyzők közül, miután a Caterham olcsóbb megoldás után nézett, így lett a Petrov/Kovalainennél több klasszissal gyengébb Pic/Van Der Garde a csapat idei pilótakettőse. A finn egyébként 109 nagydíjjal a háta mögött nyilvánvalóan megnyugtatóbb megoldás így hirtelen, mint az F1-szűz Lotus-tesztpilóta, Davide Valsecchi.

Heikki Kovalainen


  Azután, hogy az idén egyelőre kifizetés hiányában ingyen versenyző Kimi Räikkönen úgy döntött, hagyja a fenébe ezt a szenvedést a Romain Grosjeanra rácuppanó csapattal, és inkább megműtteti a hátát, a Lotus több pilótával is tárgyalt, hogy a finn helyére találjanak valakit az évad utolsó két futamára. A brit (licenccel versenyző) istálló megkereste a már 44 éves Michael Schumachert is, akinek viszont esze ágában sem volt újra megszakítani nyugdíját – most már tényleg felszabadultan élvezi az F1-mentes életet. Beszéltek Nico Hülkenberggel is, aki jövő évre az egyik első számú célpontjuk, de Hülkenberg, a menedzsere, illetve a Sauberhez őt kötő szerződés Bermuda-háromszögéből végül nem került elő a német pilóta. Talán jobban járt volna a Lotus, ha nem bohóckodik itt a két futammal, hanem simán felajánlja neki a jövő évi ülést, és már most átviszi magához, de mivel ez nem történt meg, Hulk továbbra is komoly, beteljesült ajánlat nélkül marad. Pedig, ha kicsit túl is hájpolta Nicót a sajtó meg a szurkolók, annyit azért letett már az asztalra, hogy lehetőséget kapjon egy versenyképes csapatnál.


  Mondjuk, a McLarennél, ahol felmerült a neve korábban, de végül arra hivatkozva, hogy túl nagydarab, nem foglalkoztak vele komolyabban, pedig kb. 70 kilójával Jenson Buttonnal van egy súlycsoportban. (A jövő évi versenyautók nehezebbek lesznek a bonyolultabb hajtáslánc miatt, amelyben a turbómotor mellett még egy új típusú energia-visszatápláló rendszer is helyet kap, így minden egyes újabb kiló miatt vakarják a fejüket a mérnökök.) Martin Whitmarshék pár nappal a hazai futamának számító texasi GP előtt úgy döntöttek, jövőre nem kérnek a tavaly még ígéretként érkező Sergio Pérezből, és most a World Series by Renault-t megnyerő Kevin Magnussenről gondolják, hogy ő a menő csávó. A mexikóival jól kibabrált a wokingi istálló azzal, hogy kihajítja azok után, hogy az idei szezonra egy dodzsemnek is csak nagy jóindulattal nevezhető teknőt rakott alá. No, nem csak azzal, hogy szinte az utolsó pillanatban mondtak fel neki, ezzel jelentősen megnehezítve azt, hogy Checo autót találjon 2014-re, de a karrierje is nagyon könnyen mehet a levesbe azáltal, hogy korán lecsaptak rá, most pedig kivágásának köszönhetően az egész sorozatban úgy tekintenek rá, mint aki nem tudott élni a lehetőséggel. A McLarennél továbbra is abban gondolkodnak, hogy 2015-re megszerzik Fernando Alonsót, így most valószínűleg csak átmeneti megoldást keresnek, vagy egyszerűen csak Button és Magnussen közül választanak majd egy év múlva. Felipe Massa is megfelelt volna nekik, de a brazil pilóta végül a hét elején a jövőre Mercedes-motorokkal induló Williamsszel állapodott meg – már csak Ross Brawnt kellene odacsábítania Sir Frank Williamsnek, és máris újra úgy néznének ki, mint egy tisztességes F1-istálló. Ez egyben azt is jelenti, hogy Pastor Maldonado szedheti a cuccát a szezon végeztével, de ez őt nem zavarja, mert amúgy is menni akart ez után a lagymatagnak sem nevezhető év után, ugyanis meg van győződve róla, hogy a számára többet tartogat a Formula–1. Hajrá, önbizalom az kell ehhez a sporthoz, és abból itt biztosan nincs hiány!

Pastor Maldonado


  Maldonado akár még a Lotusba is beülhet jövőre, volt erről szó korábban is, ám ha végül sikerül megegyeznie az istállónak a Quantum befektetőcsoporttal, az majdnem biztosan azt jelenti, hogy mégis Hülkenberg lesz jövőre Grosjean csapattársa. Amennyiben viszont nem jön létre az üzlet, a Lotus anyagi problémáit akár a jelenleg a Williamst támogató venezuelai állami olajvállalat, a PDVSA is megoldhatja, amely könnyen lehet, hogy csomagban érkezik Maldonadóval. (Az üzlet esetleges kútba esése egyébként akár furcsának is tűnhet azok után, hogy Mansoor Ijaz, a Quantum motorsport konzorciumának igazgatója kész tényként beszélt róla, de mi hozzá vagyunk ehhez szokva, láttunk már épp elég tuti, majd hirtelen felszívódó befektetőt a Ferencvárosnál...)