RTL Group: a reklámadó a sajtószabadság végét jelentené

Fotó: JOHANNES EISELE / DDP / AFP / JOHANNES EISELE / DDP / AFP

-

A tervezett reklámadó bevezetése a sajtószabadság végét jelentené Magyarországon - mondta az RTL Group (RTL Csoport) kelet- és délkelet-európai tevékenységéért felelős vezetője a Handelsblattnak.


Andreas Rudas, az RTL Klubot üzemeltető RTL Magyarország anyavállalatának régiós vezetője a német üzleti lap pénteki számában úgy nyilatkozott, hogy a tervezett reklámadó "kísérlet arra, hogy diktatórikus intézkedések nélkül korlátozzák a sajtószabadságot". Szerinte "nem fordulhat elő, hogy ne legyen független sajtó egy Európa közepén fekvő országban". A tervezett adóteher "egyértelműen az RTL-t célozza" - tette hozzá. A társaság azonban nem tér ki a konfliktus elől és nem kíván megválni magyarországi érdekeltségétől - mondta a luxembourgi központú, a német Bertelsmann többségi tulajdonában álló RTL Csoport térségi vezetője, kiemelve, hogy "eszünk ágában sincs elhagyni Magyarországot".