Propagandacélokra használják a Despacitót Venezuelában

Fotó: AFP / STR

-

A világ jelenlegi legnépszerűbb zenéjének előadói azt kérik Madurotól, ne használja kampánycélokra a Despacitót.


Luis Fonsi és Daddy Yankee slágere, a Despacito nemrég a világ legtöbbször lejátszott dala lett a Spotifyon 4,6 milliárd lejátszással. A YouTube-on is tarol, a januári feltöltést követő 152 napon belül elérte a 2 milliárd megtekintést, most pedig 2,8 milliárdnál tart.
Nicolas Maduro, Venezuela elnöke úgy gondolta, kihasználja a részben spanyol nyelvű sláger népszerűségét. Vasárnap alkotmányozó nemzetgyűlést választanak Venezuelában, aminek segítségével Maduro felülírhatná az alkotmányt az ellenzék beleszólása nélkül. Az elnök a sláger ritmusára buzdítja híveit arra, hogy az ő érdekében szavazzanak.



Nem csak a közönségnek nem tetszik

A videó hamar népszerűtlen lett, 380-an jelezték, hogy tetszik, 3000-en pedig azt, hogy nem, a hozzászólásokban pedig diktátornak nevezik Madurot.
A sláger előadói, Luis Fonsi és Daddy Yankee határozottan elutasítják, hogy a dalukat bármilyen formában felhasználják a venezuelai kampányban - írja a Telegraph. Fonsi a Facebookon is leírta, hogy nagyon szereti Venezuelát, de nem egyezik bele abba, hogy politikai célokra használják fel a Despacitót. Daddy Yankee "diktatórikus rendszernek" nevezte a Maduro-rezsimet, és azt írta,


az, hogy Maduro kisajátított egy dalt, eltörpül azok mellett, amiket Venezuelával művelt.