Próbáld ki a cégvezetők életét!

-

Hogyan kell elindítani egy vállalkozást? Mi a legjobb módszer a munkatársak kiválasztására, majd motiválására? A The Founder online szimulációs játékkal bárki belekóstolhat abba, milyen is egy startupper élete.


A vállalkozói lét nem mindig játék és mese. Sok startupper használja a hullámvasút kifejezést, amikor a cégalapításról és a cégvezetésről kérdezik. Egyszer fent, egyszer lent, miközben milliónyi döntés vár meghozatalra, melyek jelentősen befolyásolhatják nemcsak a startup, hanem a munkatársak sorsát is. Ezt az életstílust most a The Founder ingyenes, böngésző alapú játékkal bárki megtapasztalhatja és átélheti. A Francis Tseng által tervezett, illetve az ő saját élményeiből és tapasztalataiból táplálkozó szimulátor ugyanis valódi képet ad a megpróbáltatásokról, miközben igyekszik végig humoros és szórakoztató maradni.

A játék egészen a 2001-es tőzsdei buborékig, az úgynevezett dotkomlufi időszakáig repít minket vissza az időben – írja a Fastcodesign.com. A játékosnak a korabeli gazdasági helyzetben kell eldöntenie, hogy a hardver- vagy a szoftverbiszniszbe kíván-e beszállni, nevet kell adnia cégének, továbbá ki kell választania, melyik szektorban és hol szeretné elindítani vállalkozását, majd találnia kell maga mellé egy társalapítót is.

Ha ezeken az alapbeállításokon túl vagyunk, cégvezetőként kell bizonyítanunk rátermettségünket a különböző szituációkban. A startup menedzselése során számos döntést kell meghoznunk, és egy sor szempontot kell figyelembe vennünk, úgymint vállalkozásunk pénzügyi helyzetét vagy a dolgozók és a menedzsment elégedettségi szintjét. Utóbbit az adott munkatárs avatarjára kattintva ellenőrizhetjük, és ha netán azt látnánk, hogy alkalmazottaink háborognak, beszerezhetünk nekik egy kávéfőzőt, egy sörcsapot vagy épp hozzájárulhatunk az inspiráló légkörhöz egy pingpongasztallal.

Utóbbiból is látszik, hogy bár a játékot igyekeztek minél realisztikusabbá tenni, azért jó néhány komikus pillanat is akad közben. Ilyen például, amikor a leendő munkatársakat kell meggyőznünk arról, hogy miért csatlakozzanak cégünkhöz. Olyan klasszikus és sokat hallott, ám mára inkább elcsépelt hatású, megmosolyogtató érvekkel próbálkozhatunk például, hogy „az általunk fejlesztett termék megváltoztatja majd a világot”, vagy „ez a cég hatalmasra nő majd”, de természetesen nem maradhatott ki az érvek közül a „mi cégünknél a szervezeti kultúra rendkívül fontos” gyöngyszem sem.

Francis Tseng, a szimulátor ötletgazdája és tervezője úgy nyilatkozott, a játékkal az volt a célja, hogy kiemelje a Szilícium-völgy abszurditásait, ahol a hatalmas erősforrásokat és nagy tehetségeket sokszor butaságokra herdálják el, továbbá megmutassa a feltörekvő generációnak, mire vállalkoznak, amikor egy startup alapításába vágják a fejszéjüket.

Aki szeretne még több részletet megtudni a jövő startuppereinek játékos online tréningjéről, a cikket teljes terjedelmében ezen a linken olvashatja el.