Perre megy a Gyermekrák Alapítvány

Fotó: Indexvideó / István Hajdu

Pert indít a Gyermekrák Alapítvány az Index cikke miatt, amely arról szólt, hogy az alapítvány elnöke az adományokból autóval furikázik otthona és a belváros között.


A Gyermekrák Alapítvány pénteken közleményben reagált azokra a cikkekre, amelyek a héten az Indexen jelentek meg a szervezetről. Ebben többek között azt írták: “A napokkal ezelőtt elindított, méltatlan médiatámadások súlyosan sértik Alapítványunk 16 év alatt kiharcolt hírnevét. A valótlan állításokat és valós tényeket hamis színben feltüntetőkkel szemben megtesszük a jogi lépéseket”. Az Index kedden számolt be arról: mentős körökben az a pletyka kering, hogy a Gyermekrák Alapítvány „Gyermekmentő” feliratú Mercedesével reggelente Balogh István, az alapítvány elnöke furikázik otthona és a belváros között. A lap munkatársai többször is a tanúi voltak, hogy Balogh az adományokból vásárolt betegszállítóval teszi meg a távot budaligeti villája és az alapítvány VIII. kerületi, Rákóczi téri irodája között. Baloghék a megengedett sebességet meghaladva, a villamossínen és a buszsávban kerülték ki a reggeli dugót, a szirénát, fényhidat nem kapcsolták be. Az alapítvány elnöke azt mondta a lapnak, hogy a betegszállítót néha „közérdekű ügyintézésre” is igénybe veszik, de magáncélra soha nem használják. Egyszer, amikor Balogh a betegszállítóból szállt ki az alapítvány irodája előtt, azzal védekezett, hogy az autót gumicserére kellett vinni, és az ő egyetlen, aki az ehhez szükséges papírokat aláírhatja. A rendőrpalotába tett kiruccanást szintén azzal indokolta, hogy az autó ügyeit kellett intéznie. A cikk megjelenése után az alapítványt keményen bírálta a Fidesz, illetve az Emberi Erőforrások Minisztériuma is. Kocsis Máté, a Fidesz kommunikációs igazgatója azt mondta: nemcsak felháborító, hanem egyenesen visszataszító, morálisan elfogadhatatlan a Gyermekrák Alapítványt vezető Balogh István viselkedése. A Fidesz ezért a rendőrség mielőbbi vizsgálatát követeli, sőt a párt szerint minden illetékes hatóságnak, az ügyészségnek, illetve az adóhatóságnak is, a lehető leghatározottabban kell fellépnie az ügyben. Ezekre reagált pénteken a Gyermekrák Alapítvány. Közleményük szerint az Indexnek csak egyetlen állítása igaz, az, hogy a betegszállító autó felhajtott a sínekre. Ezért az alapítvány elnöke nyilvánosan elnézést kért, és figyelmeztette a gépkocsivezetőt, hogy ez többet nem fordulhat elő. “A cikkíró azonban figyelmen kívül hagyta a részére írásban és szóban elmondott tényt, mely tartalmazta, hogy a betegszállító gépjármű azért teszi meg az utat Budaliget és a Rákóczi tér között, mert az Alapítvány elnöke költségkímélés szempontjából saját garázsában adott helyett a gépkocsinak” - írták. Közlemény szerint sehol nem említik, hogy az alapítvány Magyarországon egyedülálló összeget, közel 3 milliárd forintot fordított kórházak, orvosok, és legfőképp a rákos, beteg gyermekek és családtagjaik támogatására. Az alapítvány és az elnök úgy döntött, hogy addig nem nyilatkoznak, amíg a kilátásba helyezett vizsgálatok eredményei nem zárulnak le.