Olcsóbb lenne a kormányzati telefonrendszer a belügy szerint

Fotó: Europress/AFP/Thomas Bregardis / Europress/AFP/Thomas Bregardis

-

Jelenleg 80 ezer számon nyújt szolgáltatást a NISZ, ennek bővítését vizsgálják.


A Belügyminisztérium szerint jelentős megtakarítás érhető el, ha a több évtizede működő államigazgatási telefonszolgáltatást az állami tulajdonban álló Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. tovább bővíti. A NISZ a 2012-ben átvett rendszerben 80 ezer államigazgatási telefonszámon nyújt szolgáltatást. A kormány döntése a jelenlegi szolgáltatás bővítését és jelentős megtakarítást jelent, mivel a NISZ a többi piaci szolgáltatóval nagykereskedelmi áron szerződhet a kormányzati hálózaton kívülre irányuló hívások továbbítására – írta közleményében a BM.

Varju László, a Demokratikus koalíció alelnöke szégyenletesnek nevezte, hogy a kormány "zárt telefonhálózatot" hozzon létre kormányzati és attól független szervezetek között. A Magyar Nemzet azt írta: a kormány elrendeli, hogy minden államigazgatási és rendvédelmi szervet, kormányhivatalt, állami kórházat, kormányzati fenntartású közigazgatási szervet, valamint az Országos Bírósági Hivatalt és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot is nem nyilvános, vezetékes telefonszolgáltatással kell összekötni.

A kormány elvi döntést hozott arról, hogy a központi államigazgatási szervek és területi szerveik, a fővárosi és megyei kormányhivatalok, az állami fenntartásban, illetve tulajdonban álló egészségügyi intézmények, a kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó egyéb szervezetek nem nyilvános, helyhez kötött telefonszolgáltatását a jövőben a NISZ nyújtsa.

A kormányhatározat szerint a kabinet felkérte az illetékes minisztereket, hogy vizsgálják meg ezt a lehetőséget, és készítsenek előterjesztést a telefonszolgáltatás kialakításának feltételeiről, üteméről, várható költségeiről, és terjesszék azt a kormány elé.