Nem megy a teszt, csúszhat a 4-es metró átadása

Fotó: MTI/Beliczay László / MTI/Beliczay László

Olyan sok gond akadt a 4-es metró tesztje során, hogy csúszhat a március végére tervezett átadás. Az engedélyhez szükséges hatvan nap helyett eddig kettőt sikerült hiba nélkül teljesítenie a szerelvényeknek és a metrót működtető rendszernek.


Még a szóban forgó két napot sem egymás után teljesítette a metró, pedig az új vonal átadásához szükséges ideiglenes használatbavételi engedély kiadásához legalább két hónapnyi, megszakítás nélküli, teljesen hibamentes futást kell teljesíteni - írja a Népszabadság. Hiba esetén mindig elölről kell kezdeni a folyamatot. A lap úgy tudja, a Nemzeti Közlekedési Hatóság jelezte, ha nem csökken a hibák gyakoriság, akkor nem tudják kiadni az engedélyt. Az úgynevezett sötétüzemi teszt alatt (ez az utasok nélküli tesztidőszakot jelenti) számos probléma felmerült már: a járművek például túlfutottak a megállón, nem arra indultak el, amerre kellett volna, a másik oldalon nyíltak az ajtók, de arra is akadt példa, hogy „egy korábban betáplált, a későbbi módosítás után bent ragadt téves vágányhosszúság alapján irányította a szerelvényt” - olvasható a lapban. A felmerülő, kevésbé látványos hibák is olyan gyakoriak, hogy belátható időn belül nem lehet őket helyrehozni. Arról, hogy Tarlós István főpolgármester is aggódik a 4-es metró március végi tervezett átadásának tarthatósága miatt, itt írtunk. A csúszás azért is valószínű, mert az Alstom „félkész” járműveket szállított Budapestre, ezenkívül pedig más technológiát épített be a kocsikba az Alstom, és mást a pályába a Siemens. A Népszabadság által megkérdezett szakértők szerint ezért kész csoda lenne, ha sikerülne tartani az átadási határidőt.