Nem lesz kínai a Maserati

-

A Fiat Chrysler elnök-vezérigazgatója cáfolta azt a lapértesülést, hogy a kínaiak érdeklődnek az olasz-amerikai járműipari csoport két tagja, az Alfa Romeo és a Maserati iránt.


Sergio Marchionne azt mondta, hogy "az Alfa Romeo és a Maserati nem áll készen a járműipari csoportból való kilépésre". A vállalatvezető "érthetőnek nevezte" a tömegtermelésről történő leválasztás kívánalmát, de mint hangsúlyozta: "A mostani nem az a pillanat, amikor erre sor kerülhet és hiányoznak a feltételek is."

Sergio Marchionne egyben elképzelhetőnek mondta, hogy eljön az az idő valamikor a jövőben, amikor a leválás bekövetkezik. "Erre azonban egészen biztosan csak azután kerülhet sor, ha távozom posztomról" - szögezte le.

Előzőleg több olasz lap arról számolt be, hogy kínai cégek érdeklőnek az Alfa Romeo és a Maserati megszerzése iránt.

A Milánóban 1910-ben alapított Alfa Romeo 1933 és 1986 között olasz állami tulajdonban volt, majd a Fiat cég megvásárolta.

A Maserati története 1914-ben indult Bolognában és 1993-ban lett a Fiat leánycége.

Augusztus közepén látott napvilágot az a sajtóértesülés, hogy Kína egyik vezető járműgyártója, a Great Wall Motor ajánlatot készül tenni a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) olasz-amerikai autógyártó konszernre vagy annak egy részére. Az ázsiai vállalat különösen a cég két legsikeresebb márkája, a Jeep és a Ram iránt érdeklődik.

A Fiat Chrysler a világ hetedik legnagyobb autógyártója, piaci tőkeértéke majdnem 20 milliárd dollárra rúg, és már hosszabb ideje keres partnert.