Nem cserélik villamosra a csepeli HÉV-et

Fotó: Vs.hu / Hirling Bálint

-

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tendert írt ki a ráckevei és a csepeli HÉV fejlesztésére.


Különleges felhívás jelent meg a tenderértesítőben. A két dél-pesti HÉV-vonalat akarják fejleszteni, de az nem derül, hogy pontosan hogyan. Éppen az lesz majd a többi között a közbeszerzés nyertesének feladata, hogy ezt kitalálja – írja a Fonódó blog.


Az alapprobléma évtized óta ismert, de az is igaz, hogy a helyzet nagyon összetett. Van két HÉV-vonal a főváros déli részén, amely sem egymással, sem a budapesti gyorsvasúti hálózat egyéb elemeivel nincs összekötve. A csepeli HÉV (H7) utasai zömmel a 4/6-os és a 2-es villamossal utazhatnak tovább a Boráros térről; a ráckevei vonal (H6) utasai még rosszabb kapcsolatú végállomáson, a Közvágóhídnál kénytelenek leszállni.

A cél tehát az integrálás a kötöttpályás hálózatba, vagyis az, hogy a HÉV-ek valahogy összekapcsolódjanak a metró-, illetve a nagyvasúti hálózattal.