Mától japánok mondják meg, milyen íze legyen a spagettinek

Fotó: MTI/EPA/Szerhíj Dolzsenko

-

A Bertolli és a Ragú márkák mostantól japán kézben vannak. Az Unilever 2,15 milliárd dollárt kért a Mizkantól a szósz-brandekért.


Az eredetileg szaké-erjesztéssel foglalkozó japán családi vállalkozás, a Mizkan a pálinkakészítés melléktermékéből készített rizsecet gyártásával alapozta meg vagyonát. Az elmúlt másfél évszázad során felhalmozott tőkéből a cég fokozatosan kiterjesztette befolyását a dresszingek és fűszerek piacán is, mostani lépésével azonban mindent vitt. Az Unilever-brandek készpénzes felvásárlásával ugyanis a Mizkan a világ legnagyobb tésztaszósz-gyártójává lépett elő; szakértők szerint jó áron. A Ragú forgalma évente közel 670 millió dollár; a szószok világpiacának közel 8 százalékát ez a brand birtokolja. A Bertolli 3,7 százalékos világpiaci részesedésével együtt a Mizkan így a piac 11,6 százalékát magáénak tudhatja.