Marketing 2017 - újratervezés

-

Egy év nemcsak magánemberként nagy idő: a vállalkozások életében is számos fordulatot hozhat: sikert, nyereséget, hírnevet vagy épp kudarcot. Ebben kulcsterület a marketing. De vajon hogyan fussunk neki 2017-nek?


Minden induló üzleti év új lehetőségeket, meghódításra váró csúcsokat tartogat. A cégek számára ilyenkor elengedhetetlen a számvetés, pontosabban a tapasztalatok kiértékelése. Ilyenkor érdemes elidőznünk marketingtevékenységünk felülvizsgálatánál is. Ebben siet segítségünkre az Entepreneur cikke, amely hasznos tanácsokkal szolgál, miként tökéletesíthetik a vállalkozások a marketingtevékenységüket 2017-ben, hogy az valóban egy hosszú távú vízió szolgálatába állhasson.

Először is minden startuppernek legyen az az első dolga, hogy elfelejti az elmúlt év kudarcait, hibáit, hogy tiszta lappal indulhasson. Úgy kell tekintenünk a jövő évre, mint egy új kezdetre, ehhez pedig az egyik legfontosabb kérdés, amit fel kell tennünk maguknak: milyen marketingcélokat szeretnének elérni 2017-ben? Az új ügyfelek megtalálása az egyik legnehezebb, de annál fontosabb feladat. Jó dolog ugyanis a márkaismertség és –hűség megszerzése, de mit sem ér, ha nem termel nyereséget. Ráadásul, míg az új üzletek szerzéséhez pontos, jól definálható tervek készíthetők, és tökéletesen mérhető az eredmény is, addig a vásárlói elkötelezettség és az awareness kérdése folyamatos bizonytalanságban tartja a cégeket.

Mivel a legtöbb kezdő vállalkozás korlátozott erőforrásokkal – értsd: pénzzel és idővel – rendelkezik, fontos, hogy azokat jól tudja koncentrálni. Sok startup esik abba a hibába, hogy több különböző marketingmegoldást is alkalmaznak egyszerre ahelyett, hogy egyet választanának, és azt a lehető leghatékonyabban használnák fel a célok eléréséhez. Azok a vállalkozások, akik ezt a csapdát ki tudják kerülni, máris közelebb kerülnek jövő évi terveik megvalósításához.

A következő lépés a marketingbüdzsé meghatározása, azonban arra minden vállalkozónak ügyelnie kell, hogy reális és teljesíthető célokat tűzzenek ki, és ahhoz igazítsák a költségvetést. A legjobb, ha szerény számokkal indulnak, majd a marketingtevékenység eredményességét folyamatosan monitorozva álmodhatnak egyre nagyobbat, időről időre hozzáalakítva a büdzsét.

Ahhoz, hogy a cégek hatékonyan használhassák ki a marketingeszközökben rejlő lehetőségeket, felül kell vizsgálniuk jelenleg futó kampányaikat is. Hasznos dolog a közösségi média, azonban nem biztos, hogy az új ügyfelek eléréséhez ez a legjobb és legrövidebb út. Ugyanígy az eddigi SEO taktika sem biztos, hogy azokat az embereket irányítja a weboldalra, akik új üzletet hozhatnak a vállalkozás számára, érdemes tehát a kulcsszavakat az új célok mentén kialakítani. A lényeg abban rejlik, hogy minden marketingkampány a potenciális ügyfelekre fókuszáljon.

Összegezve tehát a célok és a költségvetés pontos meghatározása, valamint a marketingkampányok folyamatos, akár negyedéves felülvizsgálata 2017-ben is meghozhatja a várt sikert.