Luxus, tartósság, elegancia – többféle karosszériával

Forrás: Alapjárat.hu

-

Az E-osztály az arany középút a Mercedesnél. A kombi kitűnő választás azoknak, akiknél a praktikum is számít.



A Mercedesről a legtöbbeknek a C, E, és S-osztály fog beugrani. Ez a három modellcsalád hordozza leginkább azokat a tulajdonságokat, amikért egy Mercedest szeretni szoktak – kényelem, csúcsminőség, gondtalan utazás mindenek felett. A márka talán legeltaláltabb konstrukciója a W124-es E-osztály volt, dízelmotorjai eszméletlen futásteljesítményre voltak képesek. Az öreg vasak jelentős része még aktív résztvevője a forgalomnak.



Utódja, a pápaszemes kevésbé sikerült széria volt mind a dizájn, mind pedig a megbízhatóság szempontjából. Elektromos hibák okoztak gondot, és a rozsda kivétel nélkül szinte mindegyiket megtámadta. A 2002-ben bemutatkozó W211-essel a Mercedes igyekezett javítni. Elsimították, legömbölyítették az éleket, és a végeredmény kétségkívül egy kívánatosabb lett, főleg szedán kivitelben. Ez sem volt hibátlan, de még mindig előszeretettel használják a taxisok, mert rendkívül jól bírják a strapát.

A W212-es generáció a 2009-es Genfi Autószalonon mutatkozott be szögletesebb dizájnnal, új, közvetlen befecskendezéses motorokkal és vezetéstámogató rendszerek sokaságával.



Kiforrott technika, összeforrott szemek

A modellciklus elején még oldalanként két első lámpával nézte az utat az E-Klasse, majd a 2014-es faceliftnél összevarrták a szemeit. A plasztikázott W212-es kinézetébe nehéz belekötni. A tesztautónk a sportosabb Avantgarde kivitelben gördült le a gyártósorról, ezt talán a hűtőrácson terpeszkedő óriási márkajelzésről lehet a legkönnyebben észrevenni. Akinek inkább a konszolidáltabb kinézet jön be, vagy szeretne csillagot a motorháztetőn, az Elegance kivitelt válassza.



A jelenlegi Lexus dizájn-irányvonaltól még messze van, de elődeihez képest lényegesen több él szeli át a karosszériát. A végeredmény mégsem lett eklektikus. Ordít róla, hogy a prémium szegmenst erősíti, de hát Stuttgartban mindig is értettek ahhoz, hogy a drága autó drágának is nézzen ki. Családi autó létére megkapja a neki járó tiszteletet a forgalomban, a karakteres orrnak köszönhetően a belső sávban tötymörgők gyorsan veszik a lapot, ha meglátják a tükörben.



Létezett AMG verzió eleinte szívó 6,2-es, majd ikerturbós 5,5 literes V8-as motorral azoknak, akinek az E500-as 408 lóereje is kevés volt. Az utolsó kivitel nem kevesebb, mint 585 lóerővel és 800 Nm-el szaggatta az aszfaltot, ez a szörnyűséges teljesítmény kombiban is elérhető volt. Nem mellékes, hogy a W212-es karosszéria-motor-váltó konfigurációjából 74 különböző létezett, a belsőt is a legapróbb részletéig testre lehetett szabni, így nem kis feladat két pontosan ugyanolyan E-klassét találni.


Mercedes-Benz E300 T-modell teszt


T, mint Tágas

Már az autó külseje is hatalmas belsőt sejtet, és nem is csalódunk, amikor helyet foglalunk a fűtött-szellőztetett ülésben. A helykínálat valószínűleg minden igényt kielégít. A minőségérzet példás, a cipőnk vastag szőnyegbe süpped. A műszerfal átlagon felüli, de nem tökéletes: kialakítása kissé unalmasnak hat, a COMAND infotainment-rendszer kijelzőjének mérete és grafikája is elmarad a konkurenciától.


Mercedes-Benz E300 T-modell teszt


Nyilván vannak olyan kütyü-mániás vásárlók, akiknél ezen áll vagy bukik a történet, de az olyan emberek, akik a bőrkormányt tekergetik szívesebben a középső fém egérnél, nem fognak csalódni. Annak fogása ugyanis kiváló, élmény kézben tartani. A varrása legalább olyan igényes, mint az ajtókárpitoké, a szellőzőrostélyok között helyet foglaló analóg órát a csuklóján is szívesen viselné az ember.

Az automata váltó karja a kormány mögé került, jobb oldali bajuszkapcsolóval lehet fokozatot választani. Az elhelyezése kissé szokatlan. A W211-hez hasonlóan az összes többi funkció (ablaktörlő, irányjelző, reflektor) a bal oldali karon kapott helyet. Kissé túlzsúfolt, de problémamentesen lehet használni. Ugyanígy az indítás is maradt tekerős, ami már idejétmúltnak hathat egy ilyen fiatal autóban. A csomagtér mérete viszont kárpótol, 695 literes, ledöntött ülésekkel akár hancúrozni is lehet benne.


Mercedes-Benz E300 T-modell teszt


A Mercedes vásárlók többségénél a biztonság is fontos szempont, aki E-osztályt vásárolt, megkapta a kor minden létező aktív-passzív rendszerét. Csak egy például a sok közül: az orrában két kamera folyamatosan monitorozza az utat és képes háromdimenziós képet alkotni az előtte lévő 50 méteres területről.


Mercedes-Benz E300 T-modell teszt


Tesztautónkban is helyet kapott több hasznos berendezés.

  • Collision Prevention Assist - Koccanást megelőző fékasszisztens

Radarral figyeli a távolságot, és ha veszélyesen közel kerülünk egy másik járműhöz, a rendszer figyelmeztet, és előkészül a vészfékezésre. Így azonnal rendelkezésre áll a maximális fékerő.

  • Traffic Sign Assist – Táblafelismerő

Felismeri a közlekedési táblákat, fény és hangjelzéssel figyelmeztet, ha figyelmen kívül hagyjuk őket.


Mercedes-Benz E300 T-modell teszt


  • Active Park Assist – Automata parkolórendszer

Egy ekkora autót már nem könnyű berakni egy szűk helyre, bármennyire is jó a parkradar. Ebben segít a Mercedes új rendszere: ha talált magának megfelelő placcot, elég kitenni az indexet, az autó magától elkezdi a műveletet.

  • Adaptive Highbeam Assist Plus – Vakításmentes távfény asszisztens

Az E-osztály ezt magától kapcsolja a reflektort, és képes úgy kitakarni a fénycsóvát, hogy az se a szembejövőt, se az előttünk haladót ne vakítsa el. Ha erre sehogy sincs lehetőség, visszakapcsol tompított módra.


Mercedes-Benz E300 T-modell teszt


Családbarát dinamizmus

A felső-középkategóriás autókba nem nagyzolásból vagy poénból építenek többnyire hathengeres erőforrásokat. Méretük, súlyuk és presztízsértékük is megköveteli a négynél több hengert. Egy kombi karakteréhez inkább dízelmotor passzol, ez az E-osztály is a benne dolgozó 231 lóerős V6-al teljesedik ki igazán: határozottan indítja meg az 1,7 tonnás testet, járása kulturált, selymes. Aki nem szereti a véletlenre bízni a dolgokat, annak a 350-es lehet az ideális választás, az már 252 lóerős.


Mercedes-Benz E300 T-modell teszt


A hangtalan suhanást a temérdek hangszigetelés mellett az akusztikus fóliával szerelt, feláras üvegek biztosítják. A komfortérzetet növeli a szinte észrevétlenül dolgozó 7G-Tronic váltó. Ugyan nem a leggyorsabb, sokszor rá kell számolni a gondolkodási időt, de ebben a kategóriában nem is szempont, hogy a kapcsolások villámgyorsasággal történjenek. A gyárilag megadott 5 liter körüli fogyasztási adatok közelebb vannak a Grimm mesékhez, mint a valósághoz, de normális, nem laboratóriumi körülmények között megáll 7-8 liter környékén. Nem is rossz érték az autó tulajdonságaihoz képest.


Mercedes-Benz E300 T-modell teszt


A W212-es a ráncfelvarrásakor megkapta az új elektromos kormányszervót, ezzel sokkal közvetlenebbül viselkedik, mint a korábbi hidraulikus változattal. Menetkomfort terén Stuttgartban még nem nagyon nyúltak mellé, a rugózás finom, a hátul légrugós futómű tökéletesen látja el feladatát. A kabin csendes kabin, még nagy tempónál is kevés zaj szűrődik be.


Mercedes-Benz E300 T-modell teszt


Már az első pillanattól fogva érezni, hogy prémiumautó az E-osztály. Dinamikus motor, minőségi kidolgozás, végtelen extralista, komfort – vagyis minden, amitől Mercedes egy Mercedes. Hatalmas csomagterével a család számára is praktikus lehet, nagy távok megtétele sem jelent vele problémát. Lehet, hogy az árának a feléből már találni hasonló tulajdonságokkal bíró kombit, de ott valószínűleg nem lesz meg a luxusérzet.


  • Lökettérfogat: 2987 cm3
  • Hengerek/szelepek: V6 / 4
  • Max. teljesítmény: 231 LE (3800/perc)
  • Max. forgatónyomaték: 540 Nm 1550-2400/perc
  • Hossz./szél.: 4905/1854 mm
  • Tengelytáv: 2874 mm
  • Saját tömeg/ Össztömeg: 1955 kg / 2550 kg
  • Városi fogyasztás: 7,2 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 5,3 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 6,1 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 162 g/km
  • Végsebesség: 240 km/h
  • 0-100: 7,4 s


A tesztet az Alapjárat stábja készítette, a YouTube csatornájukra itt lehet feliratkozni.