Lehet-e ezt még fokozni?

Forrás: alapjarat.hu

-

A kvintesszencia annyit jelent: a legjava valaminek. A Mercedesnél tudják, hogy mi az autóik legjava, hiszen náluk mindig a minőség a fő szempont, az S osztály azonban semmihez sem hasonlítható.



A luxuskupék története 1930-ban kezdődött, akkoriban az 540K-val. A nyolcvanas években a SEC-kel folytatódott, ami olyan egyedi ötleteket hordozott magában, mint a légzsák, az öv-előfeszítés és a hidropneumatikus futómű. 1992-ben bemutatták a Mercedes CL-t, mely megnevezés jó darabig maradt is, majd 2013-ban a Frankfurti Motorshow-n ismét a Sonderklasse tagjaként állhatott rajthoz a méretes kétajtós.


Az S-osztály egy szebb felniért kiállt


Különleges osztály

Már első ránézésre hatalmas az autó, viszont nem ormótlan. A kupé a limuzin rövidített platformjára épül, de ennek ellenére az S500 a maga 2 tonnájával a nehézsúlyú kategóriába sorolandó, nem is beszélve a több mint 5 méteres hosszról – írja az Alapjárat. Vannak rajta hivalkodó megoldások, de az autó kifinomultságot tükröz, minden eleme a sportosság és elegancia ötvözetéből született. A hosszú orrész, a finoman ívelt tető és a kerek fenék a hibátlan mérnöki munka eredménye. Az extázist tovább tetézi a B oszlop hiánya, a kacsafarokra hajazó ív a csomagtérajtón, vagy a sportosan elegáns diffúzor a hátsó részen.


A különleges szín hivatalosan fekete, de a bordó és az arany tükröződés dominál.


A belső is tükrözi a limuzin-életérzést. Az első két fotel kényelme és kidolgozottsága olyan mértékű, hogy legszívesebben ki sem szállnánk belőle. Éles kanyarok esetén sem kell megijedni, hiszen az ülés az oldaltámaszok felfújásával a legjobb pozícióban rögzít, így minden figyelem a vezetésre összpontosulhat. Teszi ezt úgy, hogy közben masszíroz, hűt és fűt, ha úgy kívánjuk.

A belső anyagok összessége és aránya szintén a tökéletes felé hajaz. Fém, fa, bőr harmonikus elegyéből áll össze, mindenféle műanyag kizárásával. A gombok fémből készültek, lógás és zajmentesek, élvezetes nyomkodni őket. Hátsó üléseire sem lehet rosszat mondani, kihozták belőle a legjobbat. Tágas fej- és lábtérrel, illetve teljesen lehúzható ablakokkal számolhat az, aki hátul helyezi kényelembe magát. A tetőablakba integrált Magic Sky Controll szintén egy nagyon szerethető funkció, az üveget gombnyomásra elkékíthető, így szabályozva az utastérbe jutó fény mennyiségét.

A Comand Infotainment rendszer kettő hatalmas kijelzővel lett ellátva, a sofőrnek és az utasoknak is jut egy-egy. Átlátható, gyors, de a menürendszere kicsit túl van gondolva, a BMW iDrive rendszere letisztultabb és modernebb. A kijelző kapcsolható úgy is, hogy csak a vezető látja az autó információit, ekkor az utasa megnézhet egy filmet például, az nem fog bezavarni a sofőrnek, ő továbbra is kezelheti az autó funkcióit. Extraként rendelhető a fényszórókba oldalanként 47 db Swarovski kristály, ha valaki nagyon szeretne felvágni vele.


A full LED lámpa is gyönyörű


Belépő szint: 455 lóerő


Minden irányból kívánatos


Itt nincs tétovázás, a 4.7 literes, duplaturbós V8-as 455 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal eszméletlen módon présel bárkit az ülésbe. Remekül hazudtolja meg 2 tonnás tömegét. Az S500 egy 9G-Tronic duplakuplungos automata váltóval érkezik, amit még azok is lenyűgözőnek tartanak, akik amúgy a manuális teszik le voksukat. Ha kell, egy gázfröccsel a másodperc tört része alatt vált vissza, de alap esetben előszeretettel hagyatkozik a nyomatéktartalékokra.

Olyan rugalmas az autó, hogy Comfort módban hetedik fokozatban tökéletes csendben lehet araszolni 50-es tempónál, de akár vadállat módjára, üvöltő V8-as motorral a szerpentinek harcosának is hihetjük magunkat a fordulatszám felső tartományában mozogva, csak rajtunk áll. A kényelem és luxus érzése mellett akár a hideg is futkoshat a hátunkon az élménytől, amit már a legkisebb motorral szerelt autóban is érzünk.

Aki többre vágyik, annak az 5.5 literes, szintén V8-as S63 AMG-t tudjuk még ajánlani, ez még fél másodpercet képes lefaragni az S500 4,6 másodperces 0-100-as idejéből. Ezzel nincs még vége a sornak, mert ott van még a kevésbé sportos, de gyorsabb S65 is, ami 6 literes V12-es motorral van felszerelve. Persze, már a legkisebb motor is szomjas és nem olcsó fenntartani.


Mercedes S500 Coupé - Teszt

Első ránézésre zsúfolt, de minden gomb gondosan van elhelyezve


Osztályelső


Mercedes S500 Coupé - Teszt

Ülései kényelmesebbek a legdrágább fotelnél


A Mercedesnél mindig is különleges szerepet kap az S-osztály. Itt mutatják be mindig a legújabb extrákat, vívmányokat és biztonsági berendezéseket. Nincs ez másképpen a legújabb Benz kúpéval sem, évekkel megelőzi a konkurencia nagy részét. Az egész cikk kevés lenne arra, hogy minden vezetőtámogató rendszert felsoroljak, így csak szemezgetek a legfontosabbakból.

A Magic Body Controll 130-as tempóig, 150 méterre előre feltérképezi az úttestet és felkészíti a futóművet a várható hibákra, így a felfüggesztés mindig az útviszonyoknak megfelelően mozog. A Curve Tilt funkció szintén újdonság: a kanyarok előtt 2,5°-ig képes megdönteni a kasztnit a légrugós futóműnek hála, így a tehetetlenségi erők kevésbé érezhetőek. Eleinte kicsit szokatlan lehet, de hamar átadhatod magadat a siklás érzésének. Az alapcsomag is már magas felszereltségi szinttel bír, de az Assistance Package minden elvárható extrát tartalmaz a keresztirányú szél asszisztenstől, az állatokat is könnyen felismerő éjjellátó asszisztensig. A Pre Safe biztonsági rendszer, összetett funkcióinak segítségével óvja az utazókat.


Mercedes S500 Coupé - Teszt

Az S500 hátsó ülésein sincs ok panaszkodni


Meghazudtolhatatlan dinamizmus



Mercedes S500 Coupé - Teszt

A Magic Sky Control kellemes és látványos kiegészítője az autónak


A konkurenseknél találhatóak sportosabb autók is, például a Porsche 911 és a BMW 650i, de a vezetési élményen túl nem tudnak többet. A drágább piacon nagy múltú és nevű gyártók vannak, mint a Bentley vagy az Aston Martin. Sokak szerint nem lehet egy lapon említeni velük a Mercedes-t, de nem hiszem, hogy a Benz-t ezt annyira nehezményezné.

Technológiai téren éveket ver ezekre a gyártókra, és azt is elérte, hogy inkább saját kategóriaként kezeljük. Az S500 jól vezethető. Nagyon. Olvas az autó a sofőr gondolataiban és szinte kezesbáránnyá szelídül keze alatt. Bekapcsolt ESP-vel túl óvatos, néha emiatt alulkormányozottá válik, de ha kikapcsolod a menetstabilizátort, a rendszer átadja az irányítást és a V8 addig tekeri a kereke, amíg csak a gázt nyomod. Az összkerékhajtás nem hiányzott számomra az autóból, de ez a rendszer is 100 százalékig hozza, ami elvárható tőle. Sport módban a kormány keményebb lesz és az elektromos szervo ellenére is jól lehet érezni az utat. Nyilván a kényelem az első és kevesen tudják majd kiautózni, amit a Sonderklasse tud, de a lehetőség megvan. Egy igazi élményautó.


Mercedes S500 Coupé - Teszt

A Comand infotainment rendszer nem csak okos, de gyors is


Az S500-ba nehéz belekötni, hibát találni pedig még nehezebb. Drága, sokat fogyaszt és a szerviz is egy vagyon. De aki megengedheti magának a 40 milliós alapárat, annak a többi sem okozhat problémát. Címszavakban: sportos, gyönyörű, megbízható és biztonságos. Kár hasonlítgatni máshoz, a Mercedes saját kategóriát teremtett vele. A kérdés csupán az, hogyha a kvintesszencia a lényeg, akkor mit tudnak rajta javítani még, lehet-e ezt még fokozni?


Mercedes S500 Coupé

  • Lökettérfogat: 4663 cm3
  • Hengerek/szelepek: 8/32
  • Max. teljesítmény: 455 LE 52520-5500/perc
  • Max. forgatónyomaték: 700 Nm 1800-3500/perc
  • Hossz./szél.: 5027/1899 mm
  • Tengelytáv: 2945 mm
  • Saját tömeg/ Össztömeg: 2030 kg / 2585 kg
  • Városi fogyasztás: 12,8 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 7,1 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 9,1 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 213 g/km
  • Végsebesség: 250 km/h
  • 0-100: 4,6 s

A tesztet az Alapjárat stábja – Erős Márk, Németh Kornél, Aranyossy Medárd, Porkoláb Bence – készítette, a YouTube csatornájukra itt lehet feliratkozni.