L. Simon szerint elviselhető terhet jelent a reklámadó

Fotó: Fotó: Europress/AFP/Hassan Ammar

-

L. Simon László szerint komoly realitása van annak, hogy a reklámadóról szóló javaslatából törvény lesz.


Az, hogy a veszteséges vállalatok tovább működnek, azt jelzi, hogy valamilyen formában a jövedelmüket kiszervezik, tehát elkerülik az adófizetés egy részét. Ezért indokolt lehet a nagymértékű reklámbevételekre különadót kivetni - érvelt a javaslatot benyújtó L. Simon László. A fideszes politikus azt is mondta, ezzel nem azt állítja, hogy a legnagyobb cégek adóelkerülők lennének, de el lehet gondolkodni azon, miért éri meg egy évek óta vesztes céget életben tartani. Szerinte ez üzleti kérdés. A VS.hu kérdésére, hogy miért az árbevétel után adóztatnak, azt mondta, pont az előbbi érvelés miatt van szükség forgalmi típusú adóra. Szerinte amúgy azoknak az orgánumoknak, amelyek a politikai piacon a sokszínűséget és a vélemény szabadságát garantálják, nem kell adót fizetniük, miután nincs 500 milliós reklámbevételük. Példaként a Magyar Narancsot és a Népszavát említette. Sok példa van arra, hogy év közben vezetnek be adót - válaszolta arra a kérdésre, miért nem tartja aggályosnak, hogy augusztus 20-án már fizetni kellene a reklámadó első részletét. Azt mondta, a határidő csak akkor él, ha nyáron elfogadják a törvényt. Szerinte az érintett cégek számára – miután azok havi áfa-elszámolásban vannak – ez nem okozna gondot. A szakma reakcióiból L. Simon László úgy látja, az adó mértékével van a baj. Ezt ő vitalapnak tartja. „Komoly realitása van annak, hogy ebből törvény lesz”, de azt nem jósolta meg a képviselő, mi lehet a végleges szöveg. Az adó mértéke biztos nem emelkedik, az már „elviselhetetlen terhet jelentene” - mondta. Az időzítésre vonatkozó kérdére azt mondta, hosszú egyeztetésen vannak túl, időszerű ezzel foglalkozni. A bevétel a költségvetés szempontjából sem elhanyagolható - mondta L. Simon László. A szakmai szervezetek közös közleménye szerint az adó kivetéséből származó évi 9 milliárdos költségvetési bevétel eltörpül a reklámpiac 47 milliárdos nemzetgazdasági hozzájárulásához képest, amely a törvény miatt veszélybe kerülne. A szakmai szervezetek reakciójáról bővebben itt olvashat.