Kompbaleset: már 15-en őrizetben a legénységből - frissítve

Fotó: AFP / Nicolas Asfouri / AFP / Nicolas Asfouri

-

Mindenki, aki részt vett a múlt szerdán a dél-koreai partnál elsüllyedt hajó irányításában, gondatlanság vádjával néz szembe. A kompon 476 ember volt, köztük egy nagy, több mint 300 fős diákcsapat. A tragédiát 174-en élték túl.


A kapitánnyal együtt korábban 11 embert tartóztattak le, pénteken késő este további négyet vettek őrizetbe a kormányos csapatból. A búvárok egyelőre 183 testet találtak meg, az eltűntekről pedig feltételezik, hogy szintén megfulladtak – írja a BBC.  A mentésben több száz búvár dolgozik, ők viszont attól tartanak, hogy a holttestek már a felismerhetetlenségig károsodtak.

Mi derült ki a héten a kompbalesetről?

Összekeveredett holttestek A dél-koreai kormány elismerte, hogy néhány holttestet rosszul azonosítottak, és így nem a saját családjának adták ki.

48 halott diákot találtak egy 30 fős kabinban A CNN beszámolója szerint azért gyűlhetett itt össze a megengedettnél több ember, mert a hajó süllyedésekor kitört pánikban sokan ide menekültek. A diáklányok mindegyike mentőmellényt viselt. Kicsit többet tudunk arról, mi történt Az elsüllyedt kompot kutató búvárok és egy túlélő is nyilatkozott. Utóbbi az utasok önfeláldozásáról, a kétségbeesett és sokak számára reménytelen menekülésről számolt be. Gyáva kapitány, önfeláldozó lány? Miközben rengetegen hibáztatják a személyzetet, úgy tűnik, a komp legénységének tagjai között is volt olyan, aki mindent megtett az utasokért. A CNN arról írt, hogy a 22 éves Park Jee Young folyamatosan osztotta a mentőmellényeket, és amikor azt kérdezték tőle, hogy rajta miért nincs, azt válaszolta, előbb másokon kell segítenie, és a személyzet előtt az utasokat kell biztonságba helyezni. Az elnök gyilkosságot emlegetett Pak Gun Hje, Dél-Korea elnöke a kapitányt és a legénység bizonyos tagjait erősen bírálva azt mondta, a több száz utas és a hajó sorsára hagyása gyilkossággal ér fel.



A katasztrófa okát még mindig nem tudták kideríteni, de egy feltevés szerint a komp túlságosan éles és gyors fordulót vett, és e manőver nyomán felborult és elsüllyedt. A gyanú szerint a kapitány egy kevésbé tapasztalt tengerészre bízta a hajó irányítását, akit ráadásul felügyelet nélkül magára hagyott a hajóhídon. Utóbb kiderült, hogy a kapitány utasnak állítva be magát, az elsők között jutott partra.