Kitörési pont lehet a kreatívipar a magyar gazdaságban

-

Ötször gyorsabb a növekedés a hazai kreatívipar teljesítményében mint a magyar gazdaság egészében - írja a Napi Gazdaság a Hétfa Elemző Központ friss tanulmánya alapján.


A felmérés rámutat arra, hogy az ebben az ágazatban előállított javak az ország bruttó össztermékének 3,7 százalékát adják, egy évtizeden belül viszont már az 5 százalékos arányt is elérheti. A kreatívipar azokat a tevékenységeket fedi le, amelyek egyidejűleg teremtenek üzleti és kulturális értéket, itthon a legdinamikusabban terjeszkedő terület 2008 és 2012 között a dizájn volt - írja a Napi Gazdaság. Bár a szektor egyre erősödik, a hazai gazdaság versenyképességéhez egyelőre csak korlátozottan járul hozzá. A tanulmány szerint ennek oka abban keresendő, hogy a hagyományosan működő magyar ipar nem generál számottevő keresletet a hazai dizájn számára, illetve a beszállítói háttér is kiforratlan - olvasható a lapban.