Kaliforniát kellett meggyőzni, hogy gyártható legyen a magyar bőrcipő

Fotó: / / /

-

Kedden írtuk meg, hogy egy magyar dizájner, Gulyás Sára projektjére összegyűlt a szükséges 17 ezer dollár, hogy a bőrből készült, fűzős cipőit legyárthassa. Sára elárulta, hogy a siker nyitja az amerikai és a nyugat-európai fogyasztók megcélzása. Arra is fény derült, hogy a látszat ellenére tökéletesen légáteresztő lábbelivel van dolgunk.


Gulyás Sára Pikkpack cipőire ugyan összejött a pénz, de a Kickstarteres projekt végéig Sára szerint még négy kemény nap van hátra. Továbbra is blogokat és magazinokat kell megkeresni, hogy a Pikkpackot jobban megismertessék a közönséggel. A marketing, és egyáltalán egy termék bevezetése a piacra nagy küzdelem. Sára tavaly májusban végzett a MOME-n ezzel a projekttel. Azóta mindennap 8-10 órát dolgozik azon, hogy a cipőkre minél többen felfigyeljenek. Ami azért nem könnyű, mert rendkívül telítettek ezek a szakmai lapok és blogok, több száz marketinges megkeresés közül kell kitűnni. A dolog azonban már majdnem biztos, hogy összejön, és akkor el lehet kezdeni a fűzős bőrcipők gyártását. A 17 ezer dollár nagyjából 160 pár cipő elkészítésére elegendő, ekkora mennyiséggel már fel lehet valamit mutatni. A Sárát megkereső cégek képviselőinek a kezébe lehet nyomni egy igazi cipőt, és marad eladnivaló is. A komoly vállalkozás egyébként majd az lesz, amikor már akár 500-1000 lábbelit is le lehet gyártani, ekkora lendület kell ahhoz, hogy aztán a cipőboltokba is bekerüljenek a Pikkpack-darabok. Az összefűzhető és hajtogatható cipőkön túl is van élet, előbb-utóbb valószínűleg egy dizájnercég lesz a mostani projekt végeredménye. Ebben a tervező alapvetően nem csak cipőkkel, hanem mindenféle kiegészítők készítésével is foglalkozna. Sára a VS-nek elmondta, hogy még csak az sem kizárt, hogy a jövőben egy dizájner csoportot hoz létre vagy egy létező nagy csapathoz társul, akik mondjuk újrahasznosítható, vagy természetesen lebomló anyagokkal dolgoznak.  


Az amerikaiaknak kellett tetszeni

Amellett, hogy frappáns ötletről van szó, az ügyes marketingre is szükség volt. Mivel a Kickstarteren csak úgy lehet projektet indítani, hogy abban legalább egy tengerentúli szereplő is van, a Pikkpack csapatának egyik tagja, Callie, San Franciscóban él. És bár Magyarországon készültek el a bemutató darabok, Sára itthonról koordinálta az eseményeket, a San Francisco-i kapcsolat segített abban, hogy miként kell a terméket a célzott amerikai és nyugat-európai piac elé tárni. Ehhez kellett egy olyan videót készíteni, amely maximálisan a nyugat-amerikai, kaliforniai ízlésnek felel meg. Valószínűleg az amerikai tálalás viszi sikerre a terméket.

Praktikus kérdések

Két dolog merült fel bennünk a cipők láttán: egyrészt vajon nem kényelmetlenek-e a vékony talp miatt, és a szinte teljesen bőrből készült Pikkpackok vajon mennyire lesznek kényelmes viseletek nyáron? Sára szerint valóban úgy kell tekinteni a cipőkre, mintha szimpla lapos talpúakat húznánk fel, tehát aki nem bírja a mokaszint, vagy a sima vászon cipőt, annak nem biztos, hogy a Pikkpack a megfelelő választás. Viszont a cipők talpa a férfi cipőknél alkalmazott, 5 milliméteres vastagságú, így a plattyogós, bokazúzós sarunál mindenképpen jobb lesz a termék. A láb sem fog megizzadni benne, mivel a cipő egyrészt a bőr légáteresztő képessége miatt, másrészt a fűzők mentén lévő kis lyukak következtében szellőzni fog. Sára azt mondta, hogy a hűvösebb tavaszi vagy őszi napokon is hordható majd a Pikkpack, mert a bőr megtartja a meleget. A jövőben egyébként valószínűleg változni fog minimálisan a most még csak minta formájában létező lábbeli, a tervező szeretné a bőrtalpat később a további fejlesztések során gumira cserélni.