Javítani kell az 1-es villamos felújított vonalát

Fotó: MTI/MTVA / Mohai Balázs / MTI/MTVA / Mohai Balázs

-

Több helyen rossz a sínek közti hegesztés, egy helyen pedig egy üreg is van a vágányok alatt. A kivitelező garanciálisan javítja a hibákat.


A műszaki átadás-átvétel során a BKK és a BKV alaposan felmérte a vonalat a lebonyolító mérnök közreműködésével. Ennek során összességében nagyrészt kielégítőnek találtuk a műszaki teljesülést, de ahogy egy ekkora kivitelezési munkánál ez előfordul, több kisebb hibát is észleltünk az 1-es villamos vonalán - írja A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében. A Bécsi út/Vörösvári út és a Puskás Ferenc Stadion M közötti szakasz teljes körű átadás-átvétele előtt több hibát javíttat a központ.  Az 1-es villamos vonalának felújítását végző Városi Vasútépítő Konzorciumnak 14-ből összesen 12 úgynevezett síndilatáció – azaz a sín hőváltozás okozta mozgásait felfogó, azt áthidaló anyagmegszakítás, amely miatt zakatolnak a járművek – környékén található hibát kell garanciálisan javítania még a szakasz átadás-átvétele előtt. Az érintett vonalszakaszon továbbra is biztonságosan lehet közlekedni, de lassabban kell menniük a villamosoknak, mindösszesen 30 km/órával közlekedhetnek. A bevezetett sebességkorlátozással a pálya óvása a cél. A felújítás kivitelezője a dilatációs hibákat elismerte, így hamarosan javítja azokat a tervező és a mérnök iránymutatása alapján - közölte a BKK. A kivitelező továbbá egy hibát fedezett fel a villamosvonal Honvédkórház előtti szakaszán is, ahol egy vágány alá behúzódó üreget találtak. A gödröt a kórház üzemeltetője által – az 1-es villamos felújításától teljesen függetlenül – végzett energiakorszerűsítési munkák okozhatták, de ezt is kijavítják a balesetveszély elárhárítása miatt. A hibás elemek kivitelezési értéke a teljes beruházási költség jóval kevesebb mint az 1 százalékát teszi ki, javításuk egyértelműen a kivitelező feladata - írja a BKK a közleményben. Az 1-es villamos 2013 szeptemberében elkezdett komplex felújítását követően gyorsabbá válik majd a pálya, csökken az utazással töltött idő, akadálymentessé válik a teljes villamosvonal, amelyet a projekt részeként a Rákóczi hídon át Fehérvári útig meghosszabbítunk.