Január 1-vel megszűnt, de előző nap még kiírt egy 3 milliárdos tendert az NFÜ

Fotó: ThinStockPhotos / István Hajdu

-

Kommunikációs feladatokra vonatkozó közbeszerzési pályázatot írt ki 2013 utolsó napján az NFÜ, majd másnap, ahogy azt korábban már tudni lehetett, jogutódlással megszűnt.


Nagy értékű, 3 milliárd forint keretösszegű kommunikációs feladatokra vonatkozó tendert írt ki megszűnése előtti napon az EU közbeszerzési értesítőjében a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ). Ahogy a Kreatív Online írja, ez minden idők második legnagyobb értékű ilyen tárgyú közbeszerzési kiírása, a legnagyobb, a Magyar Nemzeti Bank által novemberben kiírt, akár 6 milliárdos keretösszegű tender.

A pályázat nem csak különösen nagy összege és a választási kampány közelsége miatt érdekes, hanem azért is, mert az NFÜ épp egy nappal ezután, 2014. január 1-én szűnt meg. Az eddig az NFÜ-n belül, az egyes operatív programokért felelős ún. irányító hatóságok a minisztériumokhoz kerülnek. A Miniszterelnökségen belül egy központi koordináló szerv ellenőrzi majd a következő hét évre felvázolt pálya alakulását.

800 millióért teljesítettünk jobban

Szintén 2013 utolsó napján történt, hogy kiderült, mennyibe került az adófizetőknek, a „Magyarország jobban teljesít”-címsorú propagandakampánya. Navracsics Tibor, Közigazgatási és Igazságügyi Miniszter levélben tájékoztatta erről a Jobbik képviselőjét, Duró Dórát.

A kampány teljes költsége  623 841 008 forint plusz áfa volt. Ez tehát bruttó 792 278 080 forintot, vagyis majdnem 800 millió forintot jelent. A kampány 2013. március 25-től november 10-ig folyt, szinte a csapból is.  Látható volt televízióban, rádióban, közterületen, sajtóban és online felületeken is.

A Miniszterelnökség nyílt közbeszerzési eljáráson választotta ki a kampánnyal megbízott cégeket. A kreatív anyagok tervezésével és gyártásával a Lounge Design Kft.-t bízták meg, a médiatervezésre- és vásárlásra az Inter Media Group Kft.-vel kötöttek szerződést.