Hivatalosan is benyújtották a reklámadó tervét

Fotó: Europress/AFP/Dimitar Dilkoff / Europress/AFP/Dimitar Dilkoff

-

A javaslatot L. Simon László önálló képviselői indítványként nyújtotta be. Ha elfogadják, már idén fizethetnek a médiaszolgáltatók.


A benyújtott javaslat szerint a reklámadó alapja az adóköteles tevékenységből származó adóévi nettó árbevétel. Saját célú reklám közzététele esetén az adó alapja а reklám közzétételével kapcsolatban közvetlenül felmerült költség. Az adókötelezettséget önadózás útján az adóévet követő ötödik hónap utolsó napjáig kell megállapítani és bevallani.

А reklámadóról szóló törvényjavaslat indoklása szerint a cél az arányos közteherviselés elvének érvényesítése. A tervezet szerint az adóalap félmilliárd forintot meg nem haladó része után nem kell a cégeknek reklámadót fizetniük. 5 milliárd forintig 1 százalékot, az adóalap 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10 százalékot, 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forint alatt maradó rész után 20 százalékot, 15 és 20 milliárd között 30 százalékot, míg 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a médiavállalatoknak.

A reklámadó vonatkozik a hazai kereskedelmi televíziókra, de a tervezet külön kitér azokra a szolgáltatókra is, amelyek Magyarországon nem telepedtek meg, viszont napi műsoridejük legalább felében magyar nyelvű médiatartalmat tesznek elérhetővé a hazai piacon. Reklámadóval sújtanák a nyomtatott napi- és hetilapokat, valamint az internetes portálokat, szabadtéri reklámhordozókat és járműreklámokat is.

Az idei adóelőleget 2014. augusztus 20-ig kell bevallani, és azt két egyenlő részletben befizetni, 2014. augusztus 20-ig, illetve 2014. november 20-ig.


MSZP: politikai indíttatású a reklámadó

Józsa István szerint az új adó populista, az irigységre épít, és a sajtószabadság maradékát is kontroll alá akarja vonni. A szocialista politikus szerint ez a lépés hibás és a totális médiauralom épülhet ki miatta.