Ha lájkkal szavaznánk, a Jobbik nyerne

Fotó: Fotó: Europress/AFP/Jonathan Nackstrand / Fotó: Europress/AFP/Jonathan Nackstrand

-

A legnagyobb Facebook-rajongótáborral rendelkező magyarországi párt a Jobbik, 261 ezer követővel, míg a legnépszerűbb politikus Orbán Viktor, több mint 281 ezres virtuális rajongótáborral.


A pártok között a második legtöbb követője az Együttnek van (197 ezer), a harmadik helyen a Fidesz áll, 162 ezerrel - derül ki a Közösségi kalandozások nevű online tévé és a MediaQ közös kutatásából. A miniszterelnök-jelöltek közül Orbán Viktornak van a legnagyobb rajongótábora a Facebookon, több mint 281 ezres, míg a második legtöbb, 248 ezer, követője Vona Gábornak van, utána Mesterházy Attila következik 221 ezerrel. A Jobbik Facebook-tábora ráadásul a legaktívabb virtuális légió: több mint 25 százalékuk naponta, majdnem 39 százalékuk pedig hetente posztol vagy oszt meg valamit a párt Facebook-oldalán. Csaknem azonos aktivitást mutatnak az Együtt és a Fidesz követői: az előbbinél napi szinten 13, heti szinten pedig 20 százalékuk aktív, az utóbbinál naponta 11, hetente 22 százalékuk aktivizálja magát a Facebookon. A felmérés készítői megrajzolták az egyes pártok szimpatizánsainak Facebook-profilját. A Fideszt inkább a 40 év feletti, budai vagy vidéki, közszférában dolgozók követik, az MSZP-t szintén 40 év feletti, fővárosi vagy iparvárosi, magánszférában dolgozó alkalmazottak lájkolták. A Jobbik a fiatalabbakat szólította meg a közösségi oldalon: a 18-30 év közötti alacsony iskolázottságúakat és státusúakat, valamint a 25-40 közötti vidékieket. Az Együtt-PM követőinek zöme 30-50 közötti fővárosi vagy nyugat-magyarországi értelmiségi vagy vállalkozó, míg a Demokratikus Koalíció oldalán jobbára az alacsony státusú 50 felettiek és kisnyugdíjasok posztolnak, kommentelnek és lájkolnak. Az LMP a 20 és 40 év közötti fővárosi, fiatal értelmiségieket érte el leginkább a Facebookon keresztül.