Gulyás kikéri magának: nem kért ingyenjegyet az X-Faktorra

Fotó: MTI/Európa Tanács/Jacques Denier

Az RTL Klub programigazgatója mesélt ezt megelőzően arról, hogy a politikus ingyen akart menni a tehetségkutatóra.


Gulyás Gergely fideszes képviselő kedden a köztévének azt nyilatkozta, hogy a kereskedelmi tévék nagy társadalmi károkat okoznak, ezért a reklámadó bevezetését egészségügyi termékadónak tekinti. „Pár éve még ő maga kérte, hogy ingyenjeggyel, nézőként beülhessen a tehetségkutató műsorunk felvételére” – mondta erre a Hír24-nek adott interjújában Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója. Az említett reklámadót a reklámok közzétételéből származó nettó bevételre vetik ki, meredeken emelkedő sávos rendszerben: az ötszázmillió forint feletti, de ötmilliárd alatti bevételre még csak egy százalék, ötmilliárd felett már 10 százalék, tíz- és tizenötmilliárd közt 20 százalék, tizenöt- és húszmilliárd közt 30 százalék, húszmilliárd felett pedig 40 százalék lesz a kulcs. Az RTL Klub ennek megfelelően különösen rosszul járna az adóval. A törvénnyé lett reklámadó miatt a legnagyobb médiacégek százmilliós, milliárdos közterhet fizethetnek. Elfogadása előtt, az utolsó pillanatban annyi változott, hogy a tavalyi veszteség felét le lehet írni, így a TV2 valószínűleg megússza a széles körű tiltakozást kiváltó új adót. Gulyás az interjút követően azt írta a Hír24-nek, hogy Kolosi „az RTL Klub új hírszerkesztési gyakorlatával összhangban” valótlan állítást fogalmazott meg, hiszen ő soha nem kért ingyenjegyet, hanem egy barátja hívta el az X-Faktor döntőjére. Gulyás kitért arra is, hogy a tehetségkutatókat üdítő kivételnek tartja a kereskedelmi televíziók „jelentős társadalmi károkat okozó tevékenységén belül”. Hozzátette, hogy bízik abban, hogy a csatorna „kormányellenes haditervében” a jövőben kevesebb lesz a valótlan állítás.