Félcső, hip-hop és vizuális apokalipszis a Trafóban

Fotó: Trafó / Béla Fotós

-

HÁTTÉR

Április 4-én és 5-én este nyolckor olyan lesz a Trafóban, ami még nem volt. Nem tudtuk mi lehet az a Digitális-akrobatikus happening, ezért megnéztük. Szubkulturális apokalipszis.


Az OPM generációs slágere óta tudható, hogy a mennyország egy félcső, azt viszont nem gondoltuk volna, hogy egyszer majd egy teljesen új művészeti ág bölcsőjeként is funkcionál majd. A Trafóban megrendezett első Digitális-akrobatikus happening azonban pont ezt ígéri. Lábdobolást beindító hip-hop alapokkal, extrém sportokkal, mozgásérzékelőkkel, állandóan változó, a történésekre reagáló vizuállal, sokszor egy, de általában négy és két keréken.

A mozgás dinamikáját képpé és hanggá alakító interaktív díszletek láttán egyszerre ujjonghatnak a Tony Hawk’s Pro Skaten szocializálódott bőgatyás suhancok, a technofil eyecandy-fetisiszták és a leginkább csak hümmögő, műértő közönség. Elvégre egy színház falai között zajlik le egy szubkultúrális apokalipszis. A sportolók jazzelnek a félcsőben, falat festenek bringával, gördeszkás trükkökön keresztül szólaltatnak meg valami egészen újfajta zenét, szteppelnek a retinánkon, beterelnek minket a neondzsungelbe. Nem kell attól félni, hogy ez a rengeteg dolog csak káoszt szül majd:  az egyes részek tematikus jelenetek köré rendeződnek.

Breaktánc, gördeszka, görkorcsolya, színháztetőt karcolgató BMX-es szárnyalás az egyik oldalon, (többek közt) a remek Amoeba együttes a másikon. Az ötletgazdai szószéket Berényi Csaba, azaz Bahama/Kanada Káosz uralta, aki nemcsak a résztvevő szubkultúrákkal ápol szoros kapcsolatot, hanem immár a VS.hu-val is, annyira, hogy a rövid sajtótájékoztató alatt még arra is szakított időt, hogy válaszoljon pár kérdésünkre.