Ezt ne tegye, aki jót akar a vállalkozásának

-

Néhány tanács a tapasztalatlan vagy bátortalan vezetőknek.


Anand Sanwal, a CB Insights alapító vezérigazgatója összeszedett 68 jó tanácsot, hogy mit NE tegyen egy induló vállalkozást irányító vezető. A lista eredetileg a szoftvereket online szolgáltatásként (SaaS, software-as-a-service) kínáló cégek számára született, ám számos olyan pont van benne, amelyet minden új és kevésbé új vállalkozás vezetőjének érdemes megszívlelnie.

Alább következzenek a legérdekesebbek/legtanulságosabbak/legelgondolkodtatóbbak.

1. Ne fogadj el tanácsot nem ügyféltől!

Csak azoknak a tanácsaira hallgass, akiknek együtt kell élniük a döntés következményeivel.

2. Ne toleráld a jól dolgozó seggfejeket!

Rövid távon előnyösek, de hosszú távon aláássák a cégkultúrát.

3. Ne hidd, hogy szükséged van kockázati tőkére!

A VC-k persze nem ezt mondják, de a legjobb pénzforrás a saját bevétel.

4. Ne ess a saját hírverésed csapdájába!

Sokan mondják, hogy milyen kúl a vállalkozásod? Tök jó, de felejtsd el, és maradj paranoid.

5. Ne görcsölj a veszteségeken!

Akkor is lesz nem csekély veszteség, ha jól csinálod a dolgaidat. Ez nem kellemes, de lépj túl rajta.

6. Ne hidd, hogy egyből belőtted a célpiacodat!

Udvarolj mindenkinek – olyan ügyfelek is felbukkanhatnak, akikre nem is gondoltál volna.

7. Ne udvarolj mindenkinek örökké!

Egy idő után elég adatod lesz – válassz ki egy piaci szegmenst és támadd azt.

8. Ne osztogass hangzatos beosztásokat!

Amikor a startup nőni kezd, a hangzatos beosztások tulajdonosait visszaminősítik. Ez senkinek nem jó.

9. Ne félj szakértő tanácsadókat alkalmazni!

Ne akarj mindig mindent magad csinálni; vannak mellékes dolgok, amelyekhez mások sokkal jobban értenek.

10. Ne a tied legyen a legolcsóbb termék a piacon!

Ez a módszer a legritkább esetben válik be.

11. Ne félj megkérdezni, hogy az ötleted életképes-e!

Az ügyfelek megmondják, hogy vevők lennének-e az ötletedre. Ők is érdekeltek a sikeredben.

12. Ne várd el, hogy az ügyfelek mondják meg, milyen terméket készíts!

Először is, ez nem az ő dolguk. Másrészt, a visszajelzés részletekben fog érkezni.

13. Ne légy unalmas!

A marketingötletek túlnyomó része annyira unalmas. A tied ne legyen ilyen – találd meg a saját hangod, légy érdekes!

14. Ne halogasd az ügyfélszolgálat kialakítását!

Lehet, hogy most még alacsony a lemorzsolódás, de kell az ügyfélszolgálat, hogy a vevők később is szeressenek.

15. Ne a konkurenciához igazítsd az árazásod!

Nagy gond, ha nem lehet téged megkülönböztetni a konkurenciától.

16. Ne aggódj a konkurencia miatt!

Inkább éjjel-nappal az ügyfeleid körül forogjanak a gondolataid.

17. Ne vegyél fel értékesítőket, amíg magad is el tudod adni a terméket!

Ha te, az alapító sem tudod meggyőzni a vásárlókat a terméked értékéről, senki más sem fogja.

18. Ne akarj mindenkinek a kedvére tenni!

Ócska az a termék, amelyik nem lép valakinek a tyúkszemére.

19. Soha ne feledd a WIIFM-et!

WIIFM: What’s In It For Me? Senkit sem érdekel a terméked, mindenki csak arra kíváncsi, hogy neki milyen előnye származik belőle.

20. Ne kövesd vakon ezeket a tanácsokat!

Nincsen minden helyzetre érvényes szabálykönyv. Aki mást mond, az vagy hülye, vagy szélhámos.