Érzelmeinket is eltitkolhatjuk az új szemüveg segítségével

Fotó: Europress/Getty Images/Kevork Djansezian / Europress/Getty Images/Kevork Djansezian

-

A GoogleGlass után itt az érzelmeket leplező szemüveg, egyenesen Japánból.


Az AgencyGlass elnevezésű okuláré Oszava Hirotaka japán kutató nevéhez fűződik és úgy működik, hogy a lencséin látható műszemek pont az ellenkezőjét mutatják, mint amit az agy gondol. A szemüveg prototípusának két, a beszélgetőpartner felé fordított organikus képernyője (OLED) van. A fej, illetve beszélgetőpartner mozdulatai nyomán két kidülledő szem jelenik meg a képernyőn, amelyek különböző érzelmeket, mint például figyelmet, örömöt, megkönnyebbülést vagy unalmat, fejeznek ki. A kutató elmondása szerint olyan emberek számára találta fel a szemüveget, akiknek minden körülmények között meg kell őrizniük a nyugalmukat, legyen szó üzletemberekről, tanárokról, vagy akár légiutaskísérőkről. A találmány mögött az a japán társadalmi norma áll, amely szerint az embernek meg kell tartania magának érzelmeit és soha nem hagyhatja eluralkodni azokat társas kapcsolataiban. Végül, de nem utolsósorban, a szemüvegnek köszönhetően akár nyitott szemmel is elbóbiskolhat az ember, úgy, hogy senki nem veszi észre.