Érdekli az embereket, hordozott-e egy mobilszám

Fotó: iStockphoto / m-gucci

-

Másfél év alatt százezer lekérdezés volt a központi rendszerben.


Tavaly februárban hozta létre a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság azt a speciális tudakozót, amely megmondja, hogy a megadott magyarországi telefonszám hordozott-e, és melyik a jelenlegi szolgáltatója. 2016. december 12-én pedig megtörtént a százezredik keresés.

A http://www.nmhh.hu/szamhordozas oldalon csak a telefonszámot és egy ellenőrző kódot kell megadni ahhoz, hogy kényelmesen, gyorsan információt kapjanak az érdeklődők a hordozottsági állapotról, az eredeti és a jelenlegi szolgáltatóról.

Az aktuális szolgáltató azért lehet fontos információ, mert a díj függhet attól is, hogy melyik szolgáltatónál végződik a hívás. Mindez főleg akkor lehet fontos, ha a szolgáltató hálózatán belüli hívások és a hálózatból kilépő hívások díja között nagy az eltérés, és a számhordozás után egy hálózaton belüli szám átkerül másik szolgáltatóhoz, vagy fordítva, bekerül a hívó hálózatába.

Ha a fogyasztó nincs internet közelében, két módon is megtudhatja ingyenesen egy adott számról, hogy hordozott-e. Egyrészt a mobilszolgáltatók mindegyikénél díjmentesen hívható a 1748-as szám, ahol a keresett telefonszámot, majd a kettős kereszt gombot kell megnyomni. Ekkor egy hang bemondja, hogy az adott szám melyik szolgáltató hálózatában működik.

Mindez telefonhívás nélkül is működik a telefonon az USSD kód segítségével. Be kell írni a *126* kódot, majd a keresett telefonszámot, majd jön a kettős kereszt jel és a hívás gomb, amivel hívást nem indít, csak elküldi a kódot. Ezután kiírja a telefon, hogy a telefonszám melyik szolgáltatónál üzemel.