Éjjel fogtak neki a 40a-nak

-

Kelenföld és Százhalombatta között 20,5 km hosszon építik át a vasúti pályát.


Megkezdték a 40a jelű vasútvonal első szakaszának rekonstrukcióját. A pálya nagyrészt 120 kilométer/órás sebességgel lesz járható 225 kilonewton tengelyterhelés mellett – írja a Fonódó blog.


Az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők készülnek korszerű térvilágítási rendszerrel. A felsővezeték-rendszer is átépül.

Az állomások és megállóhelyek körzetében 182 férőhelyet biztosító P+R-parkolókat, valamint 100 kerékpártárolót alakítanak ki. A szükséges helyeken zajárnyékoló falak létesülnek, a pálya két oldalán 13 km hosszan. A vonalszakaszon a meglévő műtárgyak átépülnek, valamint a szintbeni útátjárók korszerűsödnek.