Egyszerű, mint a kő

Forrás: Alapjarat.hu

-

A Mitsubishi Outlanderben megtestesül a kényelem, az erő és a tradíció. De vajon mit tudhat még?


Ha címszavakban kellene meghatározni, mit is jelent a Mitubishi Outlander, nem biztos, hogy az ütős formavilág ugrana be elsőre. Ami viszont biztos, hogy egy könnyen befogadható, hasznos és strapabíró autóra gondolnánk, ami nem hagy cserben meredek helyzetekben sem. A legújabb, frissítésen átesett Outlander külcsíne ismerős lehet, hiszen a 2014-es párizsi autókiállításon feltűnt PHEV Concept-S tanulmányautó jegyeivel büszkélkedik – írja tesztjében az Alapjárat.



A megjelenése unalmasnak egyáltalán nem mondható, sőt inkább megosztó, és korunk japán autói közül semmiképpen tűnik ki. Ez annak is köszönhető, hogy az újragondolásnál szinte minden elemet átterveztek az autón.


A Dynamic Shield (dinamikus pajzs) formavilág a Mitsubishi mostanában megújult modelljeinek is meghatározza a stílusirányzatát, így az Outlander sem maradhatott ki a sorból.



Elbűvöl vagy sem?

A fejlesztés részeként sikerült a gyárban finomabbra hangolni a futóművet, a karosszéria merevsége nőtt, és a kormány kapott egy elektromos rásegítést. Mindenki döntse el maga, hogy a króm megjelenést kicsit eltúlozták-e vagy sem, csicsásnak vagy modernnek tartja.



Az autót körbejárva egységes kinézetet láthatunk. A króm visszatérő elem és néhány helyen még tükörnek is használható. Végigfut a lökhárító aljától a LED lámpák formás vonalainak tetejéig, az ajtók alsó részein, valamint a hátsó, szintén LED technikát alkalmazó lámpák közti területen is. Autónk hasmagassága 190 mm, jó kialakítással rendelkezik, magas, mégis praktikus hatást kelt, kitűnően mutat rajta a megújult 18 colos Y-küllős könnyűfém keréktárcsa.



Modernizált belső tér

A nem túl kirívó megjelenéshez, egy elvárhatóan letisztult belső tartozik. Az anyaghasználat hagy némi kívánni valót maga után, főleg a műanyagtenger, amit ellensúlyoznak valamennyire az ergonomikus kialakítással és a díszes kormánnyal, melynek a bőr varrása kifejezetten igényesre sikerült. A zongoralakktól őszintén szólva kiráz a hideg, és azért sem kedvelem, mert a sötét, nagyon minimálisan megjelenő faberakásról teljes mértékben elvonja a figyelmet. A nagyobb mennyiségű fa-utánzat természetesebb belsőt kölcsönözne.


Mitsubishi Outlander teszt


Pozitívum, hogy az elődjéhez képest sokkal csendesebb lett az autó, nem nyikorognak a műanyagok, nem koccannak össze akár rosszabb úton sem, hála a precízebb összeszerelésnek. A multimédiás rendszert sajnos nem sikerült élvezhetőbbé varázsolni, lassú és régimódinak hat, bár véleményem szerint az Outlander tulajdonosok nagy része nem ezért veszi ezt a modellt.


Mitsubishi Outlander teszt


Helykínálatban nincs hiány alapvetően elöl és hátul sem. A vezető ülése elektromosan állítható háttámasszal rendelkezik, kifejezetten kényelmes és jól személyre szabható. A hátsó háttámlák dőlésszöge is állítható, így mindenki megtalálhatja ott is a kényelmes üléspozíciót.


Mitsubishi Outlander teszt


A csomagtartó teljesen síkpadlós, de alaposabban szemügyre véve feltűnik a harmadik üléssor, amit elrejtettek a padlózatba. Sokan tartanak ettől, de az Outlanderben aránylag kényelmes itt hátul ülni.


Mitsubishi Outlander teszt


A csomagtartó tágasnak mondható, 463 literes. Ebből csak 12 litert vesz el a 710 Watt összteljesítményű prémium Rockord-Fostage HiFi mélynyomója, ami csodákra képes, de ez az idősebbeknek nem feltétlenül szempont. Ami már inkább segíti a döntésüket az az autó mérete, a belső jó variálhatósága és a kényelem.


Mitsubishi Outlander teszt


Milyen motor illik az Outlanderbe?

Öreguras, vagyis egy 2,2 literes dízelmotor, ami 150 lóerőt és 360 Nm-es nyomatékot biztosít. Egy ekkora terepjáróban ez a minimum, de nagyobbat sem lenne érdemes belerakni főleg úgy, hogy mind a négy kerék hajtott. Váltója egy hatsebességes CVT automata egység, nem egy modern vagy gyors darab, sokat csúsztat és tovább hagyja pörögni a motort erőteljes gyorsítás esetén. A váltófülek használata nem indokolt egy olyan autóban, amit alapvetően nem is lehet sportosan vezetni.


Mitsubishi Outlander teszt


Kényelmesen lehet vele haladni, az erejével nincs gond, bár a dízelmotor aránylag hangos zakatolása azért elvesz az élményből egy kicsit. 1500-as fordulattól szépen elkezd húzni, egészen 2750-ig. Versenyezni azért nem ajánlott, de egy magabiztos sofőrrel az ember keze alá dolgozik a gép, akár aszfalton vagy enyhébb terepen is. A 7 literes átlagfogyasztás kellemes adat egy automata váltós Outlandertől, bár gyorsabb tempóval, például autópályán akár felkúszhat 9 liter fölé is könnyedén.


Mitsubishi Outlander teszt


A komótos autó nyugodt vezetőt kíván

Az Outlander futóműve elöl MacPherson, hátul Multilink felfüggesztéssel büszkélkedik. Az egész autó - ahogyan a futómű is - nyugodt, komótos közlekedésre sarkall, jól veszi az úthibákat és ügyesen siklik át rajtuk, akár hét személlyel is nagyon kellemes utazást biztosít. Az S-AWC, más néven az integrált vezérlőrendszer stabilitást és jó kezelhetőséget biztosít akár nagyon rossz minőségű utakon is, köszönhetően az összkerékhajtás, a stabilitásvezérlő és a kicsúszásgátló kombinációjának.


Mitsubishi Outlander teszt


A hivalkodástól mentes Outlander nincs is tele pakolva vezetéstámogató rendszerekkel: csak az adaptív tempomat, az ütközés megelőző és a sávelhagyásra figyelmeztető áll rendelkezésre, de hiányérzet nincs, hiszen az ötcsillagos törésteszt jól mutatja, biztonságban vannak az utasok. A kormányzás a SUV-okra jellemzően pontatlan, ami egyébként nem zavaró, szinte természetesnek érződik egy ilyen karakterű autóban. A japánok célja egy kifejezetten stresszmentes, kiegyensúlyozott szabadidő-autó létrehozása volt, amit az Outlanderben meg is tudtak hibátlanul személyesíteni. A kötelezőt hozza, de semmi többet.


Mitsubishi Outlander teszt


Összegzés

A felfrissített Outlander a kétliteres benzinmotorral a legolcsóbb, sőt, még összkerékhajtás nélkül is beszerezhető. A konkurensekkel szemben a helykínálat lehet a legfőbb erénye, viszont a korszerűtlen megoldásaival, a lassú multimédiás rendszerével és az extrák hiányával nem igazán a fiatalok autója. A pontatlan kormányzást egy remek, stabil karosszériával és kényelmes futással tudja kompenzálni. Aki kerülné a dízelmotort, az válassza a PHEV változatot, ami az egyik legnépszerűbb Plug-in Hibrid (konnektorról tölthető) zöld rendszámos SUV Európában.


Mitsubishi Outlander III Facelift – 2.2 DI-D 4WD Automata

  • Lökettérfogat: 2268 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 150 LE 3500/perc
  • Max. forgatónyomaték: 360 Nm 1500-2750/perc
  • Hossz./szél.: 4695/1810 mm
  • Tengelytáv: 2670 mm
  • Saját tömeg: 1610 kg
  • Városi fogyasztás: 6,9 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 5,2 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 5,8 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 154 g/km
  • Végsebesség: 190 km/h
  • 0-100: 11,6 s


A tesztet az Alapjárat készítette, a YouTube csatornájukra itt lehet feliratkozni.