Egyre több pénzt hoz az áruházaknak a bor

Fotó: Flickr / Kevin Shine / Flickr / Kevin Shine

-

A vásárlók leginkább a hazai vörösborokat keresik.


Magyarországon az évi 8-10 millió palack bort értékesítő áruházláncok 5-7 százalékos bevételnövekedéssel számolnak az idén – írja a Világgazdaság. Van, ahol a forgalom harmadát hozza az ünnepi időszak.

A lap szerint a vásárlók felismerték: a minőségi hazai bort termelők borainak ár-érték aránya sokkal jobb, mint az európai és az újvilági termelőké, ezért az importtermelők aránya általában nem haladja meg a 2-3 százalékot. Ezer forint alatt van az átlagos palackár, a legtöbb helyen már 300 forintos terméket is találni, a plafon pedig rendszerint 9-10 ezer forint körül van.

Az áruházak forgalmában a vörösboroké a legnagyobb, 48 százalékos részarány, a második helyen 35 százalékkal a fehérborok állnak, a harmadik a rozé 17 százalékkal.