Egy órával csökken a Budapest-Sátoraljaújhely menetidő

Fotó: MTI/MTVA / Máthé Zoltán

-

Villamosítják a borsodi vasútvonalat, és több más fejlesztés is elindul a keleti országrészben. Négy helyett három órára csökken a menetidő.


Lerakták a Mezőzombor-Sátoraljaújhely közti vasútvonal villamosításának alapkövét. A felújítást követően a jelenlegi négy helyett három óra alatt lehet eljutni a fővárosba a szlovák határtól.


A felújítás 23 milliárd forintba kerül, és 2019 nyarára lesz kész

- mondta Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára. Azt is elmondta, hogy a 2014-2020 közti uniós ciklusban a támogatásokból korábban csak 27 százalékot akartak a vasútra költeni, most viszont ez az arány 37 százalékra módosult.
Nem csak a sínek újulnak meg: a Sárospatak és Sátoraljaújhely közti szakaszon új töltés is épül az elkövetkező másfél-két évben, ez pedig fontos árvízvédelmi feladatokat is elláthat a jövőben. A Sátoraljaújhely-Budapest InterCity 2019 nyarától naponta fog közlekedni.


Gyorsul az összeköttetés Budapesttel

Nemsokára megkezdődik a Rákos vasútállomás-Hatvan közti szakasz felújítása, tavaly pedig a Nagyút-Mezőkeresztes szakasz újult meg. Mosóczi László elmondta: a következő években a


Budapest-Esztergom és a Szabadbattyán-Balatonfüred vonalakat is villamosítják.

A keleti országrészben új közutak is épülnek: még idén elkészül Tornyosnémeti és a szlovák határ között az M30-as autópálya, jövő év elején pedig elkezdik építeni a Miskolc-Tornyosnémeti közti autópályát. Ez egy része a Via Carpatia tervnek, ami Lengyelország, Szlovákia és Magyarország keleti részeit köti össze egymással.