Ecclestone nekiment a csöndes F1-motoroknak

-

HÁTTÉR

A hétvégi Ausztrál Nagydíjon hallhatta először a közönség élesben a Forma–1 új, csöndesebb turbómotorjait, és szinte mindenki csalódott a lenémított versenygépek miatt. Bernie Ecclestone, a kereskedelmi jogok tulajdonosa fel van háborodva.


Amit a holtszezonban csak gyanítottunk, az Melbourne-ben bebizonyosodott: a motorfejlesztésnél az autógyártók ráültek a mute gombra, aminek köszönhetően egy minden korábbinál csendesebb F1-es korszak elején járunk. Pedig a zaj eddig kihagyhatatlan összetevője volt a Forma–1 jelentette audiovizuális élménynek. A pilótáknak már nem kell füldugóban versenyezniük, és a pálya mellett sem lehet kilométerekről hallani a Forma–1-es kocsik jellegzetes üvöltését és durrogását, az új, 1,6 literes turbómotorok ugyanis nemcsak sokkal gazdaságosabbak, de halkabbak is elődeiknél. A részesedésének értékesítését tervező Ecclestone gyorsan neki is ment a technikai újítás miatt kiherélt sorozatnak. A sebesség maradt, a hangot levették A sebesség maradt, a hangot levették „Sajnos bebizonyosodott az, amit folyamatosan hangoztattam – nyilatkozta aggodalmasan Ecclestone – ezek a kocsik nem szólnak úgy, mint a versenyautók. Beszéltem Jeannal (Jean Todt FIA-elnök) arról, hogy utána kell néznünk, megoldható-e valamiképpen, hogy olyan legyen a hangjuk, mint a versenyautóké. Nem tudom, hogy lehetséges-e, de meg kell vizsgálnunk. Először legyünk túl pár futamon, aztán meglátjuk, mit tehetünk. Nem várhatunk az év végéig, addigra késő lehet.” Azt is elárulta, hogy Luca di Montezemolo Ferrari-elnök is rengeteg kritikát kapott: „Beszéltem Lucával, és azt mondta, hogy még sosem kapott ennyi e-mailt, amelyben arra panaszkodtak, hogy ez nem Forma–1.” Ecclestone hangsúlyozta, hogy amennyiben a promóterek nem elégedettek, az komoly problémát jelenthet a sorozatnak: „Ha a promóterek azt mondják, hogy figyelj, én nem ezt vettem meg, úgyhogy nem akarok ennyit fizetni érte, vagy egyáltalán nem fizetek, az komoly gond.” A brit üzletember arra is rávilágított, hogy a nézőszám esetleges visszaesése a csapatok pénztárcáját is érinteni fogja, ugyanis az istállók százalékot kapnak a jegybevételekből.