Deutsche Telekom: nincs ráhatásunk az Origóra

-

A német anyacég közölte, hogy a hírportál a magyar leányvállalatához tartozik, éppen ezért nem szólhatnak bele, hogy mi folyik a lapnál.


A Deutsche Telekomot (DT) kérdezte egy német blog arról, hogy mi a véleményük az Origo főszerkesztőjének, Sáling Gergőnek a kirúgásáról. A Magyar Telekom ugyanis a DT leányvállalata. A német cég közölte, hogy semmi köze sincsen az Origóhoz. A vállalat a közleményében tisztázta, a hírportál a magyar leányvállalatához tartozik.  „A sajtó- és véleményszabadság nélkülözhetetlen alapjog, amelyet a Deutsche Telekom nem von kétségbe. Az Origo médiacég a Magyar Telekom tulajdona és függetlenül működik. A személyi változások belső átalakítás eredményei, amelyre a Deutsche Telekomnak nincsen és semmikor sem volt ráhatása. Ez az Origo belügye” - írják. A történet előzménye, hogy hétfő este váratlanul elbocsátották Sáling Gergőt, az Origo főszerkesztőjét. A döntés hátterében állítólag az állt, hogy a laptulajdonos Telekom megneheztelt Pethő András újságíró Lázár János miniszterelnökségi államtitkár útiköltségeiről szóló írásai miatt. A Sáling elbocsátásáról szóló értesülésekre az Origo közleményben reagált, azt írta, „a megváltozott tartalomfogyasztási szokások” miatt döntött a közös megegyezéses felmondásról, később ehhez hozzátette, hogy nem politikai okok állnak a döntés mögött. Kedd este szimpátiatüntetést tartottak a távozó főszerkesztőért, szerdán pedig felmondott a lap egyik alapítója, György Péter esztéta is, később pedig ugyanezt tett az ominózus Lázár János-cikkek szerzője, Pethő András is.