Dél-Koreáé az Arany Oroszlán

Fotó: AFP / Vincenzo Pinto / AFP / Vincenzo Pinto

-

A nyertes téma identitásfeldolgozós, múltfeltárós. A 14. Velencei Biennálén a chilei pavilon (Monolith Controversies) kapta az Ezüst Oroszlánt.


Arany

A nyertes, A holló szemével: a Koreai-félsziget című projekt Észak- és Dél-Korea megosztottságát az építészeten keresztül dolgozza fel, de a leírások szerint nem megy el komoly szakmázásba: történeti és társadalmi szempontokkal is foglalkozik.

Egyéb

A Monditalia főkurátori kiállítás legjobb kutatási projektjéért járó Ezüst Oroszlánt a Sales Oddity – Milano 2 and the Politics of Direct-to-home TV Urbanism kiállítás nyerte el, különdíjat a Radical Pedagogies, az Intermundia és az Italian Limes kapott. A biennále életműdíját a holland Rem Koolhaas főkurátor ajánlására a kanadai Phyllis Lambert vette át.


És Magyarország?

Mi idén Jakab Csaba és Márton László Attila Építés/Building című projektjével vettünk részt, a társművészeti kiállításon pedig Berszán Zsolt erdélyi képzőművész Decomposition projektjét lehet megnézni még egy hónapig. A magyar építészettörténet a biennále partnereseményeinek részeként külön is szerepet kapott, A függöny felemelkedik – Közép-európai építészeti hálózatok kiállítás lengyel, cseh, magyar, osztrák és horvát szervezetek együttműködésében jött létre, magyar oldalról a Kortárs Építészeti Központ (KÉK) és Szemerey Samu kurátor részvételével.

A téma az alap

A 14. Velencei Nemzetközi Építészeti Kiállítás fő témája a Fundamentals hívószavára épül. Rem Koolhaas elmondása szerint az építészetet szerette volna középpontba tenni az építészek helyett, az elementáris alkotóelemekre volt kíváncsi.