Beveszik az internetet a szegedi utcazenészek

Fotó: MTI / H. Szabó Sándor / MTI / H. Szabó Sándor

-

Nem Balcony Tv és nem is Kodály Method, de a „zenekart kicsit másképpen bemutatni” koncepció a Soundcity Szeged projektre is igaz. Itt a stáb a Napfény Városába tévedő zenekarokat fogja majd akusztikus zenélgetésre, mellékszereplő pedig mindig Szeged valamelyik kedvelt tere, utcája lesz. Ráadásul a szegedi stáb megpróbálja a névtelenségből kirángatni a tehetséges utcazenészeket is.


A stáb először a 30Y-nal dolgozott együtt, majd a Cloud 9+ -szal, a következő napokban pedig a Turbóval és a Grand Mexican Warlockkal forgatnak majd szegedstyle-os videoklipet. Ezek után nagyjából két-három hetente debütálnak majd a S(o)un(d)city Szeged - a zárójelek a Szeged, a napfény városa nevet is kiemelik - darabjai. A szegedi stáb célja, hogy a városba belépő hazai és külföldi zenekarokat rávegyék egy kis akusztikus, utcai zenélgetésre, ezzel nem csak magát a bandát, de a várost is népszerűsítenék. Rácz Roland, a projekt egyik kiötlője szerint a Soundcity Szeged (melynek neve a híres Los Angeles-i Soundcity stúdióra utal) abban különbözik a nemrég Magyarországon is beindult Balcony TV-től, hogy a szegedieknél nincs lehetőség erősítésre, a stáb pedig az egész városban szabadon mozoghat majd, a projekt megvalósítása semmiféle helyszíni kötöttséggel nem jár. A VS-nél debütáló videó például a Dóm téren készült.



A stáb az irodalmat is behozza a zene mellé: „minden nálunk szereplő előadó kap egy novellát is a dalaihoz. Magunk köré gyűjtöttünk pár írói vénával rendelkező fiatalt, illetve „profit” is, ők választják ki a dalokat és szabad asszociációban írnak köréjük egy történetet” - mondta a VS-nek Rácz Roland. Ha a novella-vonal véletlenül mégsem válna be, a projekt akkor is biztató vállalkozásnak tűnik, ugyanis Rolandék nemcsak ismert zenekarokkal forgatnak majd, hanem tehetséges, de egyelőre még „névtelen” utcazenészekkel is. Azaz a Soundcity lehet az új bandákat keresők egyik csatornája.