Belebukott Scarlett Johansson a szódareklámba

Fotó: Europress/AFP/Tiziana Fabi / Europress/AFP/Tiziana Fabi

-

HÁTTÉR

Scarlett Johansson a SodaStream reklámjában egyrészt beszól a Pepsinek és a Coca Colának, ezért a SuperBowl szünetében debütáló reklámot cenzúrázták. Másrészt aktivisták támadták a színésznőt, amiért olyan cég reklámarca, amelyik az izraeli telepesek által megszállt palesztin területen működik. Johansson eddig humanitárius nagykövet volt, most jobbnak látta lemondani.


Scarlett Johansson a SodaStream marketingkampányának arca lett januárban, de azonnal ki is derült, hogy ez nem volt jó döntés a részéről. Johansson szexi videóban népszerűsíti az otthoni szódakészítő berendezést, köntösben, majd talpig glamourban egyrészt flörtöl a szívószállal és a kamerával, másrészt szürcsöli az ízesített buborékos italt, amely -a reklám szerint- nem csak környezetbarát, de kevesebb benne a cukor, és mégis ugyanolyan finom, mint bármelyik üdítő. A reklám hivatalos premierje a vasárnapi Super Bowlon lesz. Csak éppen nem olyan formában, mint ahogy azt már több mint 4 millióan láthatták a Youtube-on. Johansson, amellett, hogy fogyasztásra csábít, az utolsó másodpercekben még nem mulasztja el, hogy beszóljon a Pepsinek és a Coca Colának is.


„Sorry, Coke and Pepsi”

Ennek persze megvan a maga böjtje, a SodaStream összetűzésbe került a Super Bowlt közvetítő Fox csatornával, amely kikötötte, hogy csak akkor vetíthetik le a reklámot, ha abból kivágják az utolsó mondatot. A felháborodás érthető, hiszen a Pepsi szponzorálja a sporteseményt. A cenzúrázásra válaszul a SodaStreamnek egy  #sorrycokeandpepsi hashtaget sikerült kicsikarnia magából, valamint a cég vezérigazgatója, Daniel Birnbaum a USA Today-nek adott interjújában csalódottságát fejezte ki Amerikát illetően, és azt mondta, hogy a szervezők egyszerűen félnek a két multi, a Coca Cola és a Pepsi hatalmától.



A reklám miatt azonban nem csak a gyártót, hanem kifejezetten a színésznőt is támadták. A SodaStream ugyanis Ciszjordániában, az izraeli telepesek által megszállt palesztin területen működteti a gyárát. Scarlett Johansson pedig 2007 óta annak az Oxfam International nevű humanitárius szervezetnek a nagykövete, amelyik kritizálja a SodaStream gyárát és minden, a területen lévő izraeli települést, amely a szervezet szerint illegálisan létezik és sérti a palesztinok jogait. A palesztinbarát aktivisták kritikája és az Oxfammal kialakult nézetkülönbség miatt végül Johansson szóvivője bejelentette, hogy a színésznő lemond a nagyköveti megtiszteltetéséről. Johansson ehhez még annyit tett hozzá a múlt héten, hogy azért ő maga  „a demokratikus Izrael és Palesztina közötti gazdasági együttműködés és a társadalmi kölcsönhatás támogatója”. Johannson az Oxfam globális szegénység elleni harcában vett részt jószolgálati nagykövetként számos adománygyűjtő akcióban. Ellátogatott Indiába, Srí Lankára, Kenyába, hogy felhívja a figyelmet a katasztrófák és a mélyszegénység hatásaira.  


A Super Bowl szervezői és a Fox számos olyan reklámot tiltanak be évről évre, amelyek az NFL piros lámpás kategóriáinak valamelyikébe beletartoznak. A SodaStream még jól járt, hogy a négy millió dollárból készült filmet csak cenzúrázták, és nem tiltották be. Itt van viszont kettő (a sok közül), amelyet azonban egy az egyben ki kell hagynia február 2-án a közönségnek. A Volvo Zlatan Ibrahimoviccsal készült reklámját túl sötétnek és hátborzongatónak tartotta a Fox.   De idén betiltották a relaxációt, a nyugodt alvást segítő Dream Water reklámját is, ami végül is érhető, hiszen már a videó megtekintéséhez is igazolni kell az életkorunkat.