Az újonc Magnussen a leggyorsabb az idei első F1-teszten, a Red Bull mehet a bontóba

Fotó: Getty Images / István Hajdu

-

A jerezi teszten bemutatott Red Bull Renault egyelőre bizonyos szempontból tervezési zsákutca, újra kell húzni az autót, miközben a Mercedes-motoros kocsik szárnyalnak.


Minden Renault-motorral felszerelt istálló bajlódott a négynapos jerezi teszt első három napján, amely az első a 2014-es F1-szezont megelőző gyakorlások közül. A Caterham nem jutott mért körig, a Toro Rosso pedig többször leállt. A Red Bull a teszt első napján leplezte le új autóját, de Adrian Newey vezető mérnök már állhat is neki az átrajzolásához. A vadonatúj hajtáslánc, a turbómotor, illetve az új energiaátalakító rendszer hűtését ugyanis nem sikerült megfelelően megoldani, így a címvédő autójának első változata egyelőre használhatatlan, összesen 14 kört tudott megtenni vele Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo az első három nap alatt. Newey és Christian Horner csapatfőnök még csütörtökön elrepült az istálló főhadiszállására, Milton Keynes-be, hogy nekilássanak helyre tenni a dolgokat, hátha pénteken sikerül valamilyen átalakítással működésre bírni a gépet. A Mercedes-erőforrással szerelt csapatok tervezői viszont szemlátomást jobb munkát végeztek, vagy szerencsésebben találták el az arányokat, ugyanis a McLaren újonc dán pilótája, a 21 éves Kevin Magnussen futotta a tesztsorozat eddigi legjobb időeredményét, és a harmadik napon kibérelték az első négy helyet a német gyártó motorjával futó pilóták. Felipe Massa (Williams-Mercedes), Lewis Hamilton (Mercedes) és Jenson Button (McLaren-Mercedes) után következett csak Fernando Alonso a Ferrarival. Az istállók egyébként csak egy autót használhatnak a gyakorláson, a Scuderiánál például csütörtökön csak Alonso körözött, míg az elsőn Kimi Raikkönen kapta meg a lehetőséget, a McLarent viszont mindkét versenyző legalább 40 kört vezethette a harmadik napon. Összesítésben a Mercedes autói voltak eddig a legtöbbet kint a pályán a három nap alatt: Hamilton és Nico Rosberg 783 kilométert tett az F1 W05-ösbe, míg Raikkönen és Alonso hatszázat futott az F14-T-vel, és a McLaren két pilótája is alig maradt el tőlük. A Renault-motort használó csapatok közül a Toro Rosso gyűjthette a legtöbb információt az új, 1.6-os turbómotorokról, hiszen pilótáik egy híján kétszáz kilométert mentek a kocsival, viszont a Caterham csak 97-ig jutott, a Red Bull pedig mindössze 61 kilométert tett meg. Az autóját csak csütörtökön leleplező Marussia egyelőre 22 kilométernél tart, a Lotus nem vesz részt az első teszten.