Az RTL Klub vezetője a legbefolyásosabb a magyar médiában

-

Dirk Gerkenst nem lehet lenyomni - hét éve vezeti a listát. Mögötte rögtön jön Simicska Lajos. A Marketing & Média folyóirat számolt.


2014-ben öt főszerkesztő jutott be a Top 50-be, közülük viszont kizárólag főszerkesztői tevékenységüknek köszönhetően csak hárman: Uj Péter a 444.hu-tól, Dudás Gergely, az Index főszerkesztője és a Blikk szerkesztőségét irányító Murányi Marcell.

A Top 50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban című listán egyet előre lépve, a második helyre került Simicska Lajos, a Mahir vezérigazgatója, helyet cserélve Simon Zsolttal, a TV2 vezérigazgatójával. Négy hellyel került jobb pozícióba Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója, Pallagi Ferenc, a Bors főszerkesztője pedig belépett az első tízbe.

Először került fel a listára Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke, aki a tizenkettedik helyen áll, Szabó László Zsolt, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap megbízott vezérigazgatója pedig a 28. helyet kapta.

A legnagyobb árbevételű médiavállalat, az RTL Klub vezetői közül szerepelnek a legtöbben, összesen öten az ötvenes rangsorban, közülük Vidus Gabriella kereskedelmi igazgató a hatodik, Kolosi Péter, az RTL Klub és kábelcsatornáinak programigazgatója pedig a kilencedik.

A TV2 mellett az Axel Springer és a Ringier topvezetőinek helyét sem befolyásolta a tulajdonosváltás. Előbbi, Bayer József a negyedik a listán, Mihók Attila pedig a hetedik. Szabó György, az elmúlt hónapban tulajdonost váltó Sanoma Media Budapest vezérigazgatója viszont a tizenharmadik helyen áll, hatot visszalépve.

A bevételüket döntően a lappiacról szerző vállalatvezetők és tulajdonosok tízen vannak a listán, az online piacon működő médiavállalatokat öten képviselik. A rádiók idén sem erősek, egyedül Nyerges Zsolt (11. hely) sorolható ide a Class FM és a Lánchíd Rádió társtulajdonosként.