Az Audi új üzeme is egy fideszes tanácsadó egykori földjére épül

Fotó: MTI/MTVA / Krizsán Csaba / MTI/MTVA / Krizsán Csaba

-

Az autógyárnak ismét éppen az a terület bizonyult a legmegfelelőbbnek, amelyet egykor a győri vezetéshez közelálló ügyvéd vásárolt fel.


Jól bevált szereplőkkel indítja győri történetének újabb fejezetét az Audi Hungaria Motor Kft. Egy-két hete még csak az a hír röppent fel, hogy az autógyár logisztikai parkjának újabb bővítésére készül, és hogy egy cég már el is indította az engedélyezési eljárást egy Audinak szánt csarnok létesítésére. Az autógyár idén szeptember 5-én, egy héttel ezelőtt a tulajdonjog bejegyzését kérte az építésnek helyet adó területre. A 22,5 hektáros föld döntő része, több mint 21 hektár a hivatali bejegyzés szerint korábban, egészen pontosan 2013. április 18-án még Rákosfalvy Zoltán nevén volt. Ő az az ügyvéd, akinek az érdekeltségbe tartozott a korábbi, 2012-ben elhatározott Audi-üzemfejlesztés területe is. Rákosfalvy Zoltán korábban a győri önkormányzattal és a Fidesz parlamenti frakciójával is szerződéses kapcsolatban állt. A szóban forgó 21 hektáros területet az ő nevéről 2013. április 30-án átírták a Győri Logisztikai Park Kft. nevére, a cég e-mail címeként Rákosfalvyét adták meg. A Győri Logisztikai Park tulajdonosa papíron a luxemburgi bejegyzésű SR Group S.A., a cég ügyvezetője pedig Horváth Mónika, aki más cégekben is tulajdonos- és cégvezetőtársa Rákosfalvynak. Az ingatlan kisebbségi tulajdonosaként feltűnik még Miletics László és két rokona is. Miletics László néven éppen akkor volt a győri polgármesteri hivatalnak egy belső ellenőre, amikor a Győri Logisztikai Parkot 2010 januárjában alapították. Rákosfalvy Zoltánt pénteken megkerestük az ügyben, egyelőre nem válaszolt. A mostani építkezéshez szükséges környezetvédelmi engedélyt ugyanaz a győri cég, az A-K Építőipari Kft. kérte meg, amely a tavaly augusztusban átadott csarnokot is építette. Az a fejlesztés mintegy 10 milliárd forintot emésztett fel, a pontos konstrukció nem ismert, de azt elárulták, hogy az Audi hosszú távra bérli az épületet a cégtől, nem vette azt tulajdonba. A környezetvédelmi hatósághoz július 22-én benyújtott dokumentumban az szerepelt, hogy a felépülő új ingatlant is bérbe adná majd az építőipari cég, ezután kérte az Audi a tulajdonjog bejegyzését. Az A-K-nak korábban 1-2 milliárdos forgalma volt, tavaly viszont már 8 milliárd forintra ugrott az árbevétele. A cég tehát igencsak megerősödött az utóbbi időszakban. Nem csoda, hogy a lehetőségre eredetileg mások is rástartoltak. Egy másik milliárdos építőipari vállalkozó, a miskolci Wicha József is pályázott az első Audi-csarnok felépítésére, az ő cége 2012 októberében 992 millió forint uniós támogatást is elnyert a területre. A logisztikai csarnokot végül mégis az említett győri A-K Építőipari Kft. húzhatta fel. Mivel a projekt elszállt, a Wicha József nevéhez köthető Novarov-Immo Kft. az uniós pénztől is elesett.