Az Auchan perelné a Magyar Nemzetet

Fotó: MTI/Beliczay László / MTI/Beliczay László

A vállalatnak nem tetszik, hogy a napilap belekeverte a Simon-ügybe.


Az Auchan Magyarország Kft. szerint a Magyar Nemzet a Simon-üggyel kapcsolatos cikkében vállalatuk hírnevét „súlyosan sértő, hamis állításokat” fogalmazott meg. Az Auchan fontolóra veszi, hogy jogi lépéseket tegyen „mindazon médiumokkal szemben, amelyek tényként publikálják” a Magyar Nemzetben leírtakat. Beszámolójuk szerint a lap újságírója nem kereste meg őket az állítások ellenőrzése céljából. Az Auchan azt írta: a valóság az, hogy a pestszentlőrinci pakuratavak területét azzal a kötelezettséggel vásárolta meg, hogy a régiót saját költségén kármentesíti. A vállalt kármentesítést a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium, a főváros, és a Környezetvédelmi Felügyelőség szigorú és folyamatos ellenőrzése alatt 2006-ban fejezte be. Ez a vállalatnak mintegy 1,5 milliárd forintjába került, amit saját pénzből fedeztek – írták.


Mit írt a Magyar Nemzet?

A napilap egyebek mellett azt írta: Mesterházy Attila jelenlegi és Gyurcsány Ferenc volt MSZP-elnök tudott Simon Gábor százmillióiról. A cikkben az is szerepel, hogy egy XVIII. kerületi ingatlanügyletből származik a Simon Gáborhoz köthető külföldi és magyar bankszámlákon fellelt pénzösszegek egy része. A lap szerint 2001-ben az akkor még szocialista vezetésű XVIII. kerület 40 millió forintért adott el egy földterületet az Auchan Magyarország Kft. egyik érdekeltségének, a területet viszont kármentesíteni kellett. Bár a munkára az önkormányzat 100 millió forintért szerződött egy vállalkozóval, később elállt a megállapodástól, és az Auchan leánycégével szerződött 950 millió forintra. A Magyar Nemzet a lefoglalt iratokra hivatkozva azt írta: a 950 millió forintos „kármentesítési” pénz egy része az Auchantól a Szociál Fókusz Kht.-n és az R&S 2002 Consulting Kft.-n keresztül különböző alapítványokhoz és egyesületekhez is vándorolt.